۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۸۹۶۸۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

گسترش احکام دینی در جامعه حاصل تلاش های مبلغان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان استمرار احکام دینی را مدیون زحمات مبلغان عرصه دینی برشمرد و گفت: امروز مبلغان در خط مقدم مقابله با توطئه های نرم دشمنان قرار دارند.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در مراسم افتتاحیه سومین دوره طرح تربیت خطیب در رشت، تبلیغ دین را از نیازهای فطری انسان و اصل اساسی در راستای اعتلای دین مبین اسلام و پیام وحی دانست و گفت: امروز تبلیع احکام دینی در جامعه یک ضرورت است.

وی استمرار دین مبین اسلام را مدیون فعالیت های تبلیغی مبلغان دانست و با بیان این که دینی که مبلغ نداشته باشد دوام نمی آورد، افزود: مبلغان باید به این نکته توجه داشته باشند که سرباز و خدمتگزار امام زمان(عج) هستند و باید از حدود و ثغور فکری و اعتقادی جامعه دفاع کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که امروز مقابله دشمن علیه ارزش های اسلامی تغییر کرده است، ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی امروز با گسترش فرقه های انحرافی به مقابله با ارزش ها و مفاهیم اسلامی و دینی آمدند.

حجت الاسلام یاری با بیان این که امروز دشمنان علیه مسلمانان با ابزارهای مختلف ارتباطی و با هجمه فرهنگی بسیج شده‌اند، خاطرنشان کرد: ترویج مفاهیم اهل بیت(ع) بهترین راه مقابله با توطئه های دشمنان است.

وی تبلیغ احکام دین مبین اسلام را نیازمند ابزار مناسب دانست و ادامه داد: داشتن اطلاعات علمی مناسب یکی از مهم ترین ابزار مورد نیاز در تبلیغ است که مبلغان باید خود را به این سلاح مجهز کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که دشمنان هر روز شبهات گسترده را در مسائل سیاسی، فرهنگی و اعتقادی در جامعه ترویج می کنند، اضافه کرد: پاسخگویی به این شبهات نیازمند اطلاعات مناسب و به روز است.

حجت الاسلام یاری فراگیری علم و دانش بهترین سرمایه برای یک مبلغ دانست و بیان داشت: مبلغان باید در فراگیری مناسب فن خطابه نیز تلاش بیشتری کنند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که دشمنان نظام اسلامی از ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه هراس دارند، اضافه کرد: مبلغان باید تلاش کنند با نهادینه کردن فرهنگ اهل بیت در سطوح مختلف جامعه توطئه های نرم دشمنان را خنثی کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در پایان سخنان خود مکتب امام حسین (ع) را مکتب فداکاری و گذشت ذکر کرد و متذکر شد: همه انسان‌ها باید از مکتب حسینی درس اخلاق و آزادگی یاد بگیرند./950/پ202/الف
ارسال نظرات