۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۸۹۶۹۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

ترویج فرهنگ اصیل اهل بیت مهم ترین وظیفه هیأت های مذهبی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان ترویج فرهنگ اصیل اهل بیت(ع) را یکی از مهم ترین وظایف هیأت های مذهبی دانست و خاطرنشان کرد: هیأت های مذهبی در بهسازی و توسعه فضای فرهنگی جامعه نقش تأثیر گذاری بر عهده دارند.
هيأت هاي مذهبي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جلسه شورای هیأت های مذهبی رشت،  با بیان این که هیأت های مذهبی از ظرفیت بالایی برای هدایت جوانان در جامعه اسلامی برخوردارند، گفت: هیأت های مذهبی باید از این فرصت برای تبیین و ترویج صحیح فرهنگ اسلامی استفاده کنند.

وی با تأکید بر این که زدودن آثار خرافه، افراطی‌گری، پرداختن به شأن و قداست و بیان مظلومیت کربلا باید مورد توجه هیأت‌های مذهبی قرار گیرد، افزود: هیأت های مذهبی باید تلاش کنند آیین‌های عزاداری اصیل با شعرها و آهنگ‌های نامناسب منحرف نشود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که انگیزه های دینی و معنوی در هیأت های مذهبی همواره برجسته است، خاطرنشان کرد: شکل گیری، تحکیم و ترویج اعتقادات مذهبی در هیأت های مذهبی صورت می گیرد.

حجت الاسلام یاری با بیان این که هیأت های مذهبی با فکر توده های مردم، ایمان و تهذیب اخلاق آنها و اصلاح فکری در ارتباط هستند، ادامه داد: آمیختن احساسات با شناخت و معرفت از ویژگی های بارز هیأت مذهبی است.

وی ترویج فرهنگ اصیل اهل بیت(ع) را از مهم ترین وظایف هیأت های مذهبی دانست و خاطرنشان کرد: هیأت های مذهبی در بهسازی و توسعه فضای فرهنگی دینی جامعه نقش تأثیر گذاری بر عهده دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان پذیرفتن مسؤلیت هیأت ها را از افتخارهای اعتقادی زندگی انسان ها دانست و افزود: انسان اگر دقت، سلیقه، ذوق و هنر خود را برای تکریم فرهنگ اهل بیت(ع) به کار گیرد، نزد خداوند متعال عزیز است.

حجت الاسلام یاری با بیان این که عاشورا یک فرهنگ است، یادآور شد: اشاعه این فرهنگ یک مسؤلیت خطیر است و هیأت های مذهبی در اشاعه این فرهنگ سهم مهمی به عهده دارند.

وی با اشاره به آسیب هایی که از جبهه دشمن و خودی در مسیر ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) وجود دارد، اظهار داشت: در شرایطی هستیم که باید بیشترین فعالیت را در جهت حفظ و اشاعه فرهنگ اهل بیت(ع) داشته باشیم؛ چون همه تلاش دشمن برای انحراف فعالیت های دینی در جامعه صورت می گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به روند رو به رشد فعالیت های هیأت های مذهبی در چند سال اخیر در گیلان، اظهار داشت: هیأت های مذهبی وظیفه ترویج روحیه نماز خواهی، فرهنگ حجاب، اطاعت از ولایت فقیه در فرهنگ عمومی جامعه و بین جوانان را بر عهده دارند./950/پ202/الف
ارسال نظرات