۲۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۹۰۱۲۶
دبیر کمیته علمی کنگره ملی آیت الله صالحی مازندرانی:

40 اثر علمی از آیت الله صالحی مازندرانی به جای مانده است

خبرگزاری رسا ـ دبیر کمیته علمی نخستین کنگره ملی شخصیت شناسی آیت الله صالحی مازندرانی گفت: با بررسی های به عمل آمده از سوی کمیته علمی کنگره، در حال حاضر 40 اثر علمی ازآیت الله صالحی مازندرانی به جای مانده است.
آيت الله اسماعيل صالحي مازندرانيبه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حسین ابراهیمیان، دبیرکمیته علمی نخستین کنگره ملی شخصیت شناسی آیت الله صالحی مازندرانی، امروز در مراسم آغاز به کار این کنگره که با حضور نمایندگان ولی فقیه درمازندران و سیستان و بلوچستان، استاندار مازندران و بسیاری از شخصیت های حوزوی و دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامی سوادکوه آغاز به کار کرد، بازشناسی شخصیت علمی و سیره عملی آیت الله صالحی مازندرانی، احیاء آثار علمی و تقریرات دروس این عالم ربانی، بازشناسی و تبیین زوایا و ابعاد زندگی فردی و اجتماعی آیت الله صالحی مازندرانی، ارائه الگو عملی برای تشنگانی که در انتظار یک الگوی عملی مناسب هستند را از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این کنگره عنوان کرد.

وی همچنین از ارسال 76 اثر علمی به دبیرخانه نخستین کنگره ملی شخصیت شناسی آیت الله صالحی مازندرانی خبر داد و افزود: پس از بررسی های صورت گرفته از سوی هیأت داوران مقالات برگزیده در قالب سی دی در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت و برخی از مقالات برگزیده نیز امروز ارائه می شود.

حجت الاسلام ابراهیمیان با اشاره به انتشار مجموعه مصاحبه ها و دیدارهای صورت گرفته با مراجع، علما و شاگردان آیت الله صالحی مازندران در قالب نشریه صالح جاوید، افزود: این مجموعه نیز در قالب سی دی در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

دبیر کمیته علمی نخستین کنگره ملی شخصیت شناسی آیت الله صالحی مازندرانی از چاپ کتاب سیری در اندیشه های صالح جاوید از سوی کمیته علمی کنکره ملی شخصیت شناسی آیت الله صالحی مازندرانی خبر داد و بیان داشت: این کتاب یک دوره اندیشه شناسی آیت الله صالحی مازندرانی در باب مسائل اعتقادی، اخلاق و دیدگاه های این عالم ربانی در خصوص ولایت فقیه، توحید شناسی و نبوت شناسی است که از سوی مؤلفان جمع آوری شده و به چاپ رسیده است.

وی تعداد آثار علمی آیت الله صالحی مازندرانی را 40 اثر اعلام کرد و افزود: این آثار ماندگار در قالب کتاب شناسی توصیفی به اجمال معرفی شده است.

حجت الاسلام ابراهیمیان کتاب سفارش های اخلاقی فقیه صالح، مجموعه خاطرات دوران مبارزاتی، اسوه صالحان و نیز سلسله نشریات صالح جاوید که در بردارنده شرح حال و زندگی نامه آیت الله صالحی مازندرانی را از جمله دیگر آثار احیاء شده این عالم ربانی از سوی کنگره اعلام کرد.

وی از چاپ تمبر یادبود آیت الله صالحی مازندرانی از سوی دبیرخانه کنگره با همکاری اداره کل پست استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این تمبر یادبود امروز رونمایی خواهد شد.

وی به نصب تندیس آیت الله صالحی مازندرانی در زادگاه او اشاره کرد و ادامه داد: علاوه براین نامگذاری برخی میادین و خیابان های بزرگ درشهرستان سوادکوه و نیز افتتاح برخی مؤوسسات دینی و فرهنگی با نام آیت الله صالحی مازندرانی بخشی از برنامه های نخستین کنگره ملی این عالم برجسته است.

دبیرکمیته علمی نخستین کنگره ملی شخصیت شناسی آیت الله صالحی مازندرانی ادامه داد: برگزاری مراسم انسی با قرآن، نمایشگاه بزرگ کتاب و نیز عصری با شعر نیز از دیگر برنامه های جنبی این کنگره است./950/پ201/الف
ارسال نظرات