۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۹۰۲۳۳
کاردینال توران:

ادیان باید عامل وحدت و اتحاد در جهان باشند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای پاپی گفتگوی ادیان و اتیکان گفت: ادیان باید عامل وحدت و اتحاد در جهان باشند نه تفرقه و اختلاف و همه باید به این مهم توجه کنند.
ديدار هيئت کاتوليک با مراجع و علما در قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کاردینال ژان لویی توران در دیدار با حضرت آیت‌الله جوادی آملی خطاب به این استاد برجسته حوزه علمیه قم اظهار داشت: شما یک چیزی را به ما یادآوری کردید که دین جزئی از زندگی ما نیست، ولی دین همه هستی و زندگی ما است.

وی تصریح کرد: همانگونه که شما به به صراحت فرمودید نمی‌توان علم و تاریخ را بدون خدا در نظر گرفت، البته ما دیدگاه دیگری در رابطه با ایمان و علم داریم که بحث جداگانه‌ای است ولی این امر مسلم این است که دین در همه شؤون زندگی مان وجود دارد.

رییس شورای پاپی گفتگوی ادیان واتیکان ابراز داشت: ما به عنوان رهبران مذهبی و دینی وظیفه ما این است که این گنجی که داریم را بخ خوبی انتقال دهیم و آن گنج خداست که این دنیا را به ما داده تا بتوانیم یک خانواده تشکیل دهیم و همه در آن با سعادت و صلح و صفا زندگی کنیم و باید توجه داشت که نمی‌توانیم بدون دیگران خوشبخت شویم و اگر علیه یکدیگر قرار گیریم نمی توانیم به این خوشبتخی برسیم.

وی همچنین در دیدار با آیت الله یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دبیر مجلس خبرگان رهبری، با ابراز خرسندی از حضور در شهر مقدس قم و دیدار با مراجع و علما، تصریح کرد: این دیدار برای ما یک بنا و فرصت روحانی هم هست و ما به نمایندگی از طرف پاپ بندیک شانزدهم خدمت شما رسیده ایم تا بتوانیم گفت و گوهایی را انجام دهیم.

کاردینال توران با اشاره به برگزاری گفت و گوهایی در شهر تهران خاطرنشان کرد: نقش دین در جامعه مدنی موضوع گفت و گویی بود که ما در نشستی دوجانبه در تهران به آن پرداختیم.

وی بیان داشت: گفت وگوهای ما در این نشست مشرک بسیار فشرده و مهم بود و خوشبختانه نقاط اشتراک ما در امور خانواده و ارزش های اخلاقی و اجتماعی با هم بسیار زیاد است.

رییس شورای پاپی گفتگوی ادیان واتیکان با تاکید بر اینکه ادیان باید عامل وحدت و اتحاد در جهان باشند نه تفرقه و اختلاف افزود: در جامعه ای که ما در آن زندگی می کنیم هر فردی باید طبق عقیده خود همکاری کند تا بتوانیم دنیا را به یک خانواده تبدیل کنیم.

وی بیان داشت: روحانیان یک مسؤولیت خطیری را به ویِژه در تعلیم و تربیت جوانان عهده دار هستند تا بتوانند به این ارزش ها وارد شوند و به آن اهتمام داشته باشند و تصور می کنیم شما نیز به این جنبه های آموزشی توجه دارید. /924/پ202/ص

ارسال نظرات