۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۹۰۲۵۹
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

سلایق مختلف در نظام اسلامی باید با آهنگ ولایت فقیه هماهنگ شوند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه سلایق مختلف در نظام اسلامی باید با آهنگ ولایت هماهنگ شوند، گفت: کسانی که نظام را قبول دارند و سلیقه ‌های مختلفی دارند باید با آهنگ قانون اساسی و ولایت فقیه به جانب وحدت حرکت کنند.
عسگر اولادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حبیب ‌الله عسگر اولادی، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد با اشاره به اینکه خدا در قرآن می فرماید: «در روز قیامت همه دوستان دشمنان همدیگرند مگر متقیان»، اظهار داشت: این دشمنی از آن روست که انگیزه دوستی در دنیا مخفی است ولی در سرای قیامت پرده ها کنار می رود و معلوم می شود دوستی ها با چه انگیزه هایی بوده است.

وی با بیان اینکه انگیزه دوستی متقیان خداست، تصریح کرد: رسول خدا در نشستی از صحابه نزدیک خود می پرسند: چه عملی از اعمال افضل است و خود بیان می کنند دوستی به خاطر خدا و دشمنی به خاطر خدا از افضل اعمال است.

امام خمینی(ره) ملت ایران را با یکدیگر دوست کرد

عسگر اولادی افزود: آنچه در شرایط انقلاب اسلامی با رهبری فقیه عادل از فقها و مراجع شیعه رخ داد به مردم یاد دادند به خاطر خدا همدیگر را دوست داشته باشند و به خاطر خدا جهاد کنند و مردم ما را دشمن به وسیله ایادی خود طوری کرده بود که همه از هم وحشت داشتند اما امام خمینی(ره) ما را به خاطر خدا با یکدیگر دوست کرد.

وی با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به قم، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در سفر بی نظیر در استان قم برنامه ده روزه ای را اجرا کردند که حداقل برای ما یک سال برنامه محسوب می شود و در این برنامه یکی از اولین خواسته های ایشان وحدت ملی بود.

ابتدا اصولگرایان باید به وحدت ملی عمل کنند


عضو مجمع تشخیص مصلت نظام با بیان اینکه باید اختلافات را کنار بگذاریم، ابراز داشت: در وحدت ملی چند مرحله داریم مرحله اول افرادی است که اصول نظام را قبول دارند و ابتدا اصولگرایان باید به وحدت ملی عمل کنند.

وی یادآور شد: باید توجه داشت این وحدت منحصر به اصول ‌گرایان نیست و متعلق به کل ملت است و بعد از مرحله اصول ‌گرایان که نظام، ولایت فقیه و همه چیز را قبول دارند باید کسانی که نظام را قبول دارند و سلیقه ‌های دیگری دارند به شرط قبولی نظام و قرار گرفتن در چارچوب و آهنگ قانون اساسی و ولایت فقیه به جانب وحدت حرکت کنند.

عسگر اولادی با بیان اینکه وحدت ملی مورد تأکید همه مراجع و علما است، بیان داشت: ما در شرایطی در منطقه و دنیا قرار گرفته ایم که اگر وحدت ملی ما پشتیبان حرکت نظامان باشد در صحنه ‌های بین ‌المللی به توفیقات فوق‌ العاده ای دست خواهیم یافت.

وی یادآور شد: وحدت ملی انتظار دارد که ما با برادران سنی مان وا کسانی که نظام، ولایت و قانون را قبول دارند به جانب وحدت برویم، باید به جانبی برویم که دشمن نتواند هیچ روزنه ای در بین ملت ما پیدا کند و نتواند ما را برعلیه هم تحریک کرده، به جان هم بیندازد و راهی را باز کند که نیروها به هدر برود.

مرحله جدید حرکت در نظام اسلامی، وحدت ملی است

عضو مجمع تشخیص مصلت نظام با بیان اینکه مرحله جدید حرکت ما در این نظام وحدت ملی است، تأکید کرد: رهبر انقلاب این مسئله را خیلی جدی گرفته اند و از ما نیز خواسته اند که توجه کنیم از این رو باید از هرگونه درگیری سلیقه ای بپرهیزیم و سلیقه ها را با آهنگ ولایت هماهنگ کنیم و بتوانیم آهنگ ولایت را برای خود برگزینیم.

وی با بیان اینکه در هیچ دوره ای کشور در منطقه و در دنیای اسلام چنین شرایطی را نداشته است، ابراز داشت: استقبال مردم قم نشان می دهد اگر امام ظهور کند مردم آمادگی استقبال از امام معصوم را خواهند داشت زیرا این استقبالی که در قم رخ داد به جهت نیابت امام بود و مردم در نیابت امام اینگونه رفتار کردند./934/پ201/ص
ارسال نظرات