۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۹۰۴۴۲
به مناسبت روز عرفه صورت می‌گیرد؛

اعزام طلاب حوزه علمیه دماوند به مناطق جنگی جنوب کشور

خبرگزاری رسا ـ در آستانه روز عرفه و به منظور برگزاری دعای روحبش عرفه در جوار مزار شهیدان، نود نفر از طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع) دماوند به مناطق جنگی جنوب کشور اعزام می‌شوند.
اعزام طلاب حوزه علمیه دماوند به مناطق جنگی جنوب کشور
حجت‌الاسلام رضا حاج آقایی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) دماوند، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: همچون سال‌های گذشته، طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع) دماوند به مناطق جنگی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

وی با بیان این که در این اردو نود نفر از طلاب بسیجی حضور خواهند داشت، افزود: این گروه از طلاب در قالب دو کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس اعزام خواهند شد تا بار دیگر با آرمان‌ها شهیدان تجدید میثاق کنند.

استاد حوزه علمیه، درس‌آموزی از بزرگ‌مردان تاریخ و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را از اهداف برگزاری این اردو دانست و اظهار داشت: طلاب بسیجی این مدرسه یک روز قبل از روز عرفه اعزام خواهند شد که در روز سه شنبه و در فضای معنوی دعای روحبخش عرفه را در کنار مزار شهیدان زمزمه خواهند کرد.

وی دیدار با خانواده‌های شهیدان را از برنامه‌های اصلی این مدرسه علمیه عنوان کرد و افزود: شهیدان در دوران هشت سال دفاع مقدس با اهدای خون خود درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری کردند ما نیز امروز وظیفه داریم در راه این شهیدان گام برداریم.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) دماوند با بیان این که ده طلبه و روحانی این مدرسه در دوران دفاع مقدس به درجه شهادت نائل آمده اند، گفت: هر سال یادواره شهیدان طلبه و روحانی این مدرسه برگزار می‌شود.

وی برگزاری اردوهای فرهنگی و زیارتی را برای طلاب بسیار مهم خواند و افزود: هر سال با برگزاری اردوهای مختلف طلاب روحیه معنوی خاصی می‌گیرند.

گفتنی است، سومین یادواره شهدای طلبه و روحانی مدرسه علمیه امام صادق(ع) دماوند، شب گذشته با حضور شخصیت‌های علمی و حوزوی و همچنین استادان و طلاب این مدرسه علمیه، پس از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی شاهچراغی، مؤسس حوزه علمیه امام صادق(ع) برگزار شد./917/پ202/س
ارسال نظرات