۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۹۰۵۱۶

اتاق فکر گفتمانهای دینی در قم تشکیل میشود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به تشکیل اتاق فکر گفتمانهای دینی در این سازمان، از گسترش و تقویت گفتمانهای دینی در سطح استان قم به عنوان الگوی سایر استانها خبر داد.
مدير كل تبليغات اسلامي استان قم
به گزارش خبرگزاری رسا، حجتالاسلام عباس اسکندری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم امروز در نشست کارگاهی اساتید گفتمانهای دینی با اشاره به مشکلات عدیده فرهنگی در استان قم اظهار داشت: بخشهایی از استان قم به شدت از فقر فرهنگی رنج میبرد و یکی از فعالیتهایی که در ارتقای سطح بینش فرهنگ دینی تاثیر بسزایی دارد، برگزاری جلسات گفتمانهای دینی است که با محوریت پاسخگویی به شبهات نوجوانان و جوانان برگزار میشود.

وی ادامه داد: برای ساماندهی هر چه بهتر جلسات گفتمانهای دینی، به زودی اتاق فکر گفتمانهای دینی با حضور اساتید این گفتمانها در سازمان تبلیغات اسلامی استان قم تشکیل میشود تا نحوه برگزاری گفتمانهای دینی در این اتاق فکر به صورت کارشناسی بررسی شده و راهکارهای مناسب برای تاثیرگذاری بیشتر آنها اندیشیده شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم اضافه کرد: با توجه به احساس نیاز شدیدی که در استان قم وجود دارد، برنامههایی طراحی کردیم که گفتمانهای دینی در این استان تقویت شود و این گفتمانها به گونهای برگزار شود که الگوی سایر استانهای کشور باشد.

وی نقش اساتید را در برگزاری گفتمانهای دینی مهمتر از سایر عوامل اجرایی و برنامهریزی آن دانست و تصریح کرد: اگر سازمان تبلیغات اسلامی که نقش برنامه ریزی و هدایت این گفتمانها را دارد و همچنین آموزش و پرورش و دانشگاهها در اجرای این برنامه دچار نقص باشند، اساتید میتوانند همه این نارساییها و مشکلات موجود را برطرف کنند.

حجتالاسلام اسکندری اضافه کرد: شیوه ارئه مطالب استاد، سطح معلومات، نوع بیان و دستهبندی مطالب و از همه اینها مهمتر برقراری ارتباط با دانش آموزان و دانشجویان نوعی فن است که بخشی از آنها خدادادی و بخشی دیگر اکتسابی است.

وی شبههافکنی دشمنان را نوعی فرصت برای تبیین معارف والای اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: سیل بنیان کن شبهات به سمت مدارس و دانشگاهها سرازیر شده است، از این رو اساتید گفتمانهای دینی باید با آمادگی کامل در این جلسات حاضر شوند که در غیر این صورت، این فرصت تبدیل به تهدید خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم از آمادگی آموزش و پرورش برای تقویت گفتمانهای دینی در مدارس خبر داد و تصریح کرد: مسئله آموزش و پرورش مورد تاکید مقام معظم رهبری و از دغدغههای مهم ایشان است، کما اینکه امام خمینی(ره) هم آموزش و پرورش را مهم میدانستند، از این رو بنا داریم گفتمانهای دینی در مدارس را با جدیت پیگیری کنیم.

وی به برنامههای دیگر این سازمان در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: تشکیل و تقویت هیئتهای مذهبی دانش آموزی، برگزاری دورههای آموزشی آشنایی با نحلههای انحرافی ویژه معلمان و مربیان آموزش و پرورش و برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب در دبیرستانهای دخترانه از جمله این برنامههاست.

در این جلسه اساتید گفتمانهای دینی به بیان آسیبها و موانع گفتمانهای دینی پرداختند و با توجه به نیاز نوجوانان و جوانان استان قم به ارتقای سطح بینش فرهنگ دینی، خواستار توسعه و گسترش گفتمانهای دینی شدند./917/د102/ص
ارسال نظرات