۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۹۰۵۲۳
29 آبان‌ماه؛

مرحله پایانی شانزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مرحله پایانی شانزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث جامعةالمصطفی العالمیه در دهه ولایت برگزار می‌شود.
المپياد بين المللي قرآن و حديث جامعه المصطفي العالميه


حجت‌الاسلام محمدرضا صالح، معاون فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی العالمیه و رییس شورای سیاستگذاری المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث، پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از برگزاری مرحله پایانی شانزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث، 29 آبان‌ماه خبر داد.

وی، برگزاری المپیاد قرآن و حدیث را از حرکت‌های قرآنی جامعةالمصطفی که نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در انسجام حرکت قرآنی این نهاد حوزوی دارد، نام برد و افزود: یکی از ویژگی‌های المپیاد قرآن و حدیث، در کنار هم قرار گرفتن قرآن و عترت به عنوان ثقلین و اجرایی شدن آن برای نخستین‌بار در سطح مسابقات قرآنی است.

معاون فرهنگی و تربیتی جامعةالمصطفی العالمیه، ادامه داد:‌ در بخش مسابقات قرآنی و حدیثی جامعةالمصطفی افزون بر برگزاری مسابقات در رشته‌های تلاوت، حفظ، تفسیر، مفاهیم و علوم قرآن، رشته‌هایی مانند نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و کتب حدیثی دیگر نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی، امتیاز دیگر مسابقات را توسعه رشته‌ها و حرکت جامعه در عرصه مسابقات عنوان کرد و ابراز داشت: در این مسابقات 56 رشته قرآنی و حدیثی ارائه شده که 40 رشته شفاهی و کتبی و 16 رشته در بخش آثار بین طلاب جامعةالمصطفی در حال اجرا است.

رییس شورای سیاستگذاری المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث، گفت: این مسابقات در سه سطح طلاب، اساتید، خانواده و فرزندان برگزار می‌شود و بیش از 9 هزار نفر از 72 ملیت از خارج و داخل کشور در آن شرکت کرده‌اند.

وی، یادآور شد: در بخش خارج از کشور، 34 کشور همزمان با ایران مراحل مقدماتی المپیاد را برگزار کردند و تاکنون 95 نفر از ایران و 25 نفر از خارج کشور توانستند به مرحله پایانی المپیاد که در ایران برگزار می‌شود، راه یابند.

حجت‌الاسلام صالح با بیان این‌که مرحله افتتاحیه و مقدماتی المپیاد قرآن و حدیث از دهه کرامت آغاز و مرحله پایانی و اختتامیه آن هم در دهه ولایت برگزار می‌شود، گفت: مراسم افتتاحیه مرحله پایانی شانزدهمین المپیاد قرآن و حدیث، با دعوت از شخصیت‌های علمی و فرهنگی و تعدادی از سفرای خارجی مقیم ایران برگزار می‌شود.

وی، تصریح کرد: دومین نمایشگاه مسابقات المپیاد قرآن و حدیث در زمینه دستاوردهای قرآنی جامعةالمصطفی و نهادهای همسو همزمان با مرحله پایانی این مسابقات، شنبه 29 آبان‌ماه برپا خواهد شد.

شایان ذکر است، برگزاری مسابقات نهایی المپیاد قرآن و حدیث به همراه محافل انس با قرآن و عترت روزهای 29 و 30 آبان‌ماه از ساعت 9 تا 20 ویژه برادران و یکم آذرماه ساعت 8 تا 20 ویژه خواهران برگزار خواهد شد.

گفتنی است، آیین اختتامیه و تکریم نخبگان و برگزیدگان قرآنی و حدیثی جامعةالمصطفی العالمیه، چهارشنبه، 3 آذرماه از ساعت 9 تا 11 در مرکز همایش‌های بین‌المللی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به نشانی قم ـ خیابان معلم برگزار خواهد شد. /920/پ202/ع

ارسال نظرات