۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۹۰۶۱۶
آیت الله نوری همدانی:

بی بصیرتی برخی از مدعیان خط امام موجب رشد فتنه سال 88 شد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، بی بصیرتی عده ای از مدعیان خط امام را عامل رشد فتنه سال گذشته در کشور عنوان کرد و گفت: تاکید مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت ارتقا بصیرت بسیار مهم است و همه باید به آن توجه کنند.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز، سه شنبه 25آبان ماه در دیدار شماری از فرماندهان انتظامی سراسر کشور، با اشاره به روز عرفه، این روز را در اسلام دارای جایگاهی رفیع و برجسته دانست.

وی با بیان اینکه عرفه روز دعا، نیایش و توجه و تضرع به درگاه پروردگار است، بر توجه هر چه بیشتر مردم به برگزاری مراسم روز عرفه تاکید و خاطرنشان کرد: جامعه و آحاد مختلف مردم باید بیش از پیش به عظمت این روز مبارک توجه کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود، با اشاره به شهادت حضرت مسلم بن عقیل در روز عرفه، افزود: مردم کوفه در شرایطی حضرت مسلم را تنها گذاشتند و ایشان را به شهادت رساندند که خود پیام دعوت به حضرت مسلم ارسال کرده بودند و این موضوع ناشی از بی بصیرتی است.

این مرجع تقلید در ادامه به تحلیل و بررسی حوادث سال گذشته در کشور پرداخت و با اشاره به بی بصیرتی برخی از افراد گفت: اگر در برابر فتنه سال گذشته بصیرت وجود داشت فتنه رشد نمی کرد.

وی بیان داشت: در فتنه سال 88 کسانی که خود زمانی در کنار امام بودند و آرمان ایشان را قبول داشتند، نقش داشتند و به دلیل بی بصیرتی شعارهایی همچون نه غزه و نه لبنان که با آرمان امام و انقلاب در تضاد بود، سرداده شد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقا بصیرت در جامعه بسیار مهم و ناشی از اهمیت قابل توجه این مساله است و آحاد مختلف جامعه باید به مقوله بصیرت توجه کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود به بیان نکات اخلاقی برای حاضران پرداخت و تصریح کرد: کمال و سعادت انسان در گرو داشتن سرمایه هایی از جمله علم، تقوا، اخلاص، برخورداری از ارزش های اسلامی و دینی و عقل و ایمان است.

وی تصریح کرد: انسان باید در راه کسب رضایت الهی از همه چیز خود بگذرد، حضرت ابراهیم(ع) به امر خدا مامور ذبح فرزند خود شد و اینها همه درس هایی برای ما دارد که باید به آن توجه کنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی، با اشاره به دستاوردهای بی نظیر جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف پزشکی، فناوری، کشاورزی، هسته ای و دیگر عرصه ها، رمز موفقیت جمهوری اسلامی را در گرو تبعیت از ولایت فقیه و برخورداری از روحیه شجاعت، خودباوری و ایمان دانست و خطاب به حاضران در جلسه ابراز داشت: شما باید از جهت اعتقادات و باورهای دینی به اندازه ای قوی باشید که تردیدها و شبهه افکنی های معاندان را پاسخ دهید. /924/پ202/ج
ارسال نظرات