۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۹۰۶۱۹
آیت‌الله علوی گرگانی:

خدمت به مردم، بهترین عمل در نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی، خدمت به مردم را بهترین عمل در نظام اسلامی دانست و تاکید کرد: همه اعمال و رفتار ما در جمهوری اسلامی باید در راستای تقویت اهداف نظام اسلامی باشد.
2/ آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد‌علی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، عصر سه شنبه در دیدار دانش آموزان مدرسه راهنمایی نخبگان میدان ونک تهران، با بیان توصیه هایی به آنان، دانش آموزان را آینده سازان نظام اسلامی دانست.

وی با بیان اینکه شما در اول بلوغ و جوانی هستید تاکید کرد: دانش آموزان باید سعی کنند به قرآن و آموزه های وحیانی آن بیش از بیش توجه نمایند و علوم قرآنی و اسلامی را فرا بگیرند.

آیت الله علوی گرگانی تاکید کرد: آشنایی با علوم قرآنی رمز سعادت دنیا و آخرت شما است و دانش آموزان باید افزون بر قرائت قرآن کریم با آموزه های آن نیز آشنا شوند و به آن عمل کنند.

وی خطاب به دانش آموزان حاضر در جلسه با بیان اینکه سعی کنید نمره انضباط دینی خودتان را ارتقا دهید گفت: انسانی که معرفت دینی نداشته باشد، به جنبه های مختلف عبادات و فرائض دینی نیز بی توجه است.

آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: دانش آموزان جمهوری اسلامی باید خوب درس بخوانند و بدانند که آینده نظام اسلامی در دستان آنها است و با همت و تلاش خود آینده کشور را بسازند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به روز عرفه، این روز را روز دعا، نیایش و توجه و تضرع به درگاه پروردگار خواند و با اشاره به روایتی خاطرنشان کرد: در ایام سال روزی به شرافت و عظمت روز عرفه نداریم.

وی بیان داشت: طبق برخی از روایات و آموزه های دینی، اگر انسان فرصت ماه رمضان را از دست داد، آمرزیده نمی شود مگر اینکه عرفه را درک کند و از این روز نهایت استفاده را جهت خودسازی و تضرع و راز و نیاز به درگاه احدیت ببرد.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به روایتی، عمل به آموزه های اسلامی را رمز موفقیت و سعادت انسان دانست و بیان داشت: انسان ها به برکت دعا و نیایش به قله های کمال و سعادت می رسند و ما باید به این مساله توجه کنیم.

وی همچنین با اشاره به جایگاه نظام اسلامی، خدمت به مردم را بهترین عمل در نظام اسلامی دانست و تاکید کرد: همه اعمال و رفتار و اقدامات ما در این نظام باید در راستای تقویت انقلاب و خدمت به مردم باشد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات