۲۶ آبان ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۹۰۶۹۴
استاد دانشگاه برلین:

گسترش تعامل ادیان و مذاهب بسیار مهم و ضروری است

خبرگزاری رسا ـ یکی از اساتید مسیحی کارشناس در زمینه علوم دینی شهر برلین آلمان، تعامل ادیان را بسیار مهم و حیاتی عنوان کرد و بر ضرورت گسترش ارتباط و تعامل ادیان تاکید کرد.
 آيت الله جوادي آملي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پرفسور ولف هوبر یکی از اساتید مسیحی کارشناس در زمینه علوم دینی شهر برلین آلمان، روز چهارشنبه در دیدار با حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم خطاب به وی گفت: ما خوشحالیم از اینکه به خدمت شما رسیده ایم و با قدردانی از مهمان نوازی شما، عید سعید قربان را به شما تبریک می گوییم.

وی با اشاره به سوابق کاری خود در زمینه فعالیت ادیان و مذاهب تصریح کرد: بنده در زمینه علوم دینی در شهر برلین آلمان مشغول تدریس هستم و شانزده سال نیز به عنوان اسقف در کلیساهای آلمان مشغول انجام وظیفه بوده ام و 25 میلیون مخاطب در اختیار ما بود.

این استاد دانشگاه های برلین خاطرنشان کرد: توسعه تبادل نظر و تعامل بین ادیان و مذاهب مختلف می تواند بسیار مؤثر و مهم باشد و حضور ما در شهر قم نیز فرصت بسیار مغتنمی است و از همه افرادی که در فراهم کردن مقدمات این سفر نقش داشتند سپاسگذاری می کنیم.

ولف هوبر، مطالب حضرت آیت الله جوادی آملی را بسیار سودمند و ارزشمند خواند و تاکید کرد: من سخنان این شخصیت برجسته را به خوبی درک کردم و از وی به این دلیل سپاسگذارم.

پرفسور نوی هاردن برگ از دیگر اعضای هیات آلمانی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به شهر مقدس قم، حضور در این شهر را فرصت مغتنمی برای خود خواند و ابراز داشت: ما حدود ده سال است که با وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ارتباط و تعامل داریم و این ارتباط نیز بسیار تنگاتنگ و خوب است.

وی تعامل ادیان را بسیار مهم و ضروری عنوان کرد و گفت: این مساله برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است و امیدواریم با دیدارهایی که انجام می دهیم در این راستا موفقیت های خوبی را نیز به دست آوریم.

گفتنی است، هیات آلمانی که به منظور رایزنی های فرهنگی و تعامل بین ادیان به کشورمان سفر کرده اند، در سفر یک روزه خود به شهر مقدس قم افزون بر دیدار با حضرت آیت الله جوادی آملی از دانشگاه ادیان و مذاهب و کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی نیز بازدید و با مسؤولان این دو مرکز دیدار و گفت و گو کردند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات