۲۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۹۰۷۷۵
آیت الله طبرسی:

تضعیف فرهنگ غدیر تاکتیک دشمن برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران تضعیف فرهنگ غدیر را یکی از توطئه های دشمنان نظام اسلامی دانست و گفت: دشمنان برای ایجاد تفرقه و اختلاف میان امت های اسلامی تضعیف این جایگاه رفیع را هدف خود قرار داده اند.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته مرکز استان، با اشاره به در پیش بودن عید سعید غدیر، این روز را بزرگترین عید مسلمانان دانست و گفت: برگزاری باشکوه برنامه های این عید بزرگ در جامعه اسلامی ضروری است.

وی فرهنگ غدیر را فرهنگ غنی اسلام ناب محمدی(ص) و خط مستقیم ولایت دانست و افزود: ترویج و گسترش این فرهنگ در جامعه جوانان را در مقابل تهدیدات فرهنگی دشمن در جنگ نرم بیمه خواهد کرد.

خطیب جمعه ساری اقتدار و عظمت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی را به برکت فرهنگ غدیر عنوان کرد و بیان داشت: امروز نهادینه کردن فرهنگ غدیر برای مقابله با هجمه دشمن در جامعه ضروری است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تبلیغ فرهنگ غدیر را وظیفه همگان دانست و خاطرنشان کرد: همه متولیان دینی و فرهنگی جامعه اسلامی باید برای جهانی شدن فرهنگ غدیر تلاش کنند.

آیت الله طبرسی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته طی سال های اخیر به منظور ترویج فرهنگ غدیر در جامعه، بیان داشت: علیرغم همه این تلاش ها، اما هنوز جامعه اسلامی با آن جایگاه اصلی فاصله دارد که باید تلاش بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

وی تضعیف فرهنگ غدیر را یکی از توطئه های دشمنان نظام اسلامی دانست و گفت: دشمنان برای ایجاد تفرقه و اختلاف میان امت های اسلامی تضعیف این جایگاه رفیع را هدف خود قرار داده اند.

امام جمعه ساری با بیان این که در دهه امامت و ولایت باید عطر و بوی ولایت را باید در دیار علویان و سرزمین مهدویان استشمام کنیم، بیان داشت: امروز ولایت پذیری مسلمانان جهان باید در عمل ثابت شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران پایبندی به فرهنگ غدیر از سوی مسلمانان را یک اصل مهم دانست و ادامه داد: تنها شعار حمایت و تبعیت از غدیر را دادن کافی نیست.

وی انتخاب حضرت علی(ع) از سوی نبی مکرم اسلام را نشانه جایگاه رفیع و حقانیت مولا علی(ع) دانست و خاطرنشان کرد: امروز وظیفه همه ما مسلمانان تثبیت جایگاه حقیقی امامت و ولایت در جهان است.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت فرا رسیدن هفته بسیج، این نهاد مردمی را مجموعه ای خدمت گزار در طول دوران انقلاب اسلامی دانست و گفت: بسیجیان همواره در سف مقدم مقابله با توطئه های دشمنان قرار داشتند.

وی ادامه داد: امروز همه بسیجیان باید ادامه دهنده راه و منش شهدا باشند تا آرمان ها و ارزش های شهدا در تاریخ انقلاب اسلامی همواره زنده بماند.

امام جمعه ساری در بخش پایانی سخنان خود عدالت اجتماعی را یکی از مسائل مهم در دین مبین اسلام دانست و ادامه داد: امروز رعایت عدالت یکی از وظایف مهم هر فرد مسلمان در جامعه اسلامی است./950/پ201/الف
ارسال نظرات