۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۹۰۸۵۱
معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی خبر داد؛

رقابت 9 هزار نفر در شانزدهمین المپیاد بین المللی قرآن و حدیث

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه، از رقابت 9 هزار نفر در شانزدهمین المپیاد قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه خبر داد.
مسابقات قرآن كريم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صالح، معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه روز شنبه در مراسم افتتاحیه شانزدهمین المپیاد قرآن وحدیث جامعه المصطفی العالمیه، که در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، از رقابت 9 هزار نفر در شانزدهمین المپیاد قرآن و حدیث خبر داد.

وی با اشاره به برخی از شاخص ها و ویژگی های ممتاز این المپیاد قرآنی و حدیثی بیان داشت: در این المپیاد قرآنی 9 هزار شرکت کننده از 72 ملیت حضور یافته اند که این موضوع در نوع خود بی نظیر است.

حجت الاسلام صالح تصریح کرد: شانزدهمین المپیاد قرآن وحدیث جامعه المصطفی العالمیه در سه بخش طلاب، اساتید و خانواده های طلاب و اساتید در رشته های مختلف برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در حاشیه برگزاری این المپیاد قرآنی، نمایشگاهی از دستاوردهای قرآنی جامعه المصطفی العالمیه و دیگر نهادهای همسو برپا شده و تا سوم آذرماه نیز پذیرای علاقه مندان است.

رییس شورای سیاستگذاری شانزدهمین المپیاد قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه بیان داشت: این المپیاد در خارج از کشور نیز همزمان با کشور ما در 34 کشور در رشته های مختلف برگزار شد و در مجموع 95 نفر از ایران و 25 نفر از خارج از کشور به مرحله پایانی المپیاد راه یافتند.

حجت الاسلام صالح، تلفیق مسابقات با عنوان المپیاد قرآن و حدیث و دعا و توسعه و گسترش رشته های با اهتمام به رویکرد مفاهیم قرآن کریم را از ویژگی های اصلی این المپیاد عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جامعه المصطفی العالمیه براساس چشم انداز و ماموریت های جهانی خود اصلی ترین رسالت خود را گسترش معارف قرآن کریم و معرفی تعالیم اسلام به دنیای معاصر می داند.

این محقق علوم قرآنی، همه جانبه بودن را از ویژگی های مهم قرآن دانست و گفت: اگر جوامع انسانی به حقایق نجات بخش قران بازگردند، حیاتی دوباره پیدا خواهند کرد و راه کمال و سعادت را پیدا می کنند.

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه، با بیان اینکه سنت های قرآنی بهترین وسیله برای رسیدن به کمال و سعادت واقعی است، تصریح کرد: ایمان به توحید، عمل صالح و صبر و استقامت به عنوان سه جنبه نجات بخش از منظر قرآن کریم است. /924/پ202/ص
ارسال نظرات