۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۹۰۸۸۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

هیأت های مذهبی مدافعان واقعی امام و ولایت هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان هیأت های مذهبی را مدافعان واقعی امام و ولایت دانست و گفت: امروز تشکل های دینی در مقابله با جنگ نرم دشمن نقش تعیین کننده ای دارند.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جلسه منتخبین اعضاء هیأات مذهبی، کانون های فرهنگی و تبلیغی محوری استان در رشت، به نقش تاثیر گذار هیأت های مذهبی در روشنگری جامعه و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن اشاره کرد و گفت: افزایش معرفت دینی فلسفه تشکیل هیأت های مذهبی در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام جمال یاری افزود: هیأت های مذهبی نقش مهمی در روشنگری و ساماندهی نیروهای مؤمن و پیروان اهل بیت(ع) در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن برعهده دارند.

وی طرح ساماندهی هیأت های مذهبی را یکی از شاخص‌ترین و محوری‌ترین طرح ‌های سازمان تبلیغات دانست و با مهم برشمردن این طرح، بر لزوم خط دهی در بستر صحیح و مناسب با اهداف و الهام از رهنمودهای حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری تاکید کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، با بیان این که فلسفه تشکیل هیأت های مذهبی، افزایش معرفت دینی است، بیان کرد: انسان اگر سلیقه، دقت، ذوق و هنر خود را در جهت تکریم اهل بیت(ع) و گسترش فرهنگی علوی به کار گیرد، نزد خداوند ماجور است.

عضو شورای فرهنگ عمومی گیلان با اشاره به آسیب ها و آفت هایی که از جبهه دشمن و خودی در مسیر ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) وجود دارد، اظهار داشت: در شرایطی هستیم که باید بیشترین فعالیت را در جهت حفظ و اشاعه فرهنگ اهل بیت(ع) داشته باشیم.

حجت الاسلام یاری با بیان این که
معیار و محور انقلاب ما مقام معظم رهبری است، ادامه داد: رهبرم معظم انقلاب اسلامی بیشترین دغدغه را نسبت به مسائل فرهنگی کشور دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که مجالس و محافل عاشورایی سبب تحولات بسیاری در میان افراد اثر گذار است، یادآور شد: سخنرانان، مداحان و اعضاء هیئات مذهبی باید به منظور تعمیق محتوای عزاداری ها با هم هماهنگ باشند.

وی با اشاره سرمایه گذاری کلان دشمن در گسترش تهاجم فرهنگی گفت: وجود هیأت های مذهبی به عنوان نهادهای برخاسته از متن مردم می‌تواند نقش مهمی در جلوگیری از تهاجم فرهنگی داشته باشدعضو شورای فرهنگی عمومی گیلان با اشاره نقش و جایگاه مهم هیأت های مذهبی تصریح کرد: هیأت های مذهبی ریشه دارترین تشکل های اسلامی در تاریخ اسلام هستند و فرهنگ ناب تشیع ازسوی این تشکل های مذهبی نسل به نسل به ما رسیده است.

حجت الاسلام یاری با اشاره به روند رو به رشد فعالیت هیأت های مذهبی در چند سال اخیر در گیلان، تصریح کرد: در دوره شکوفایی فعالیت هیأت های مذهبی گیلان به سر می بریم./950/پ202/الف

ارسال نظرات