۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۹۱۰۴۴
امام جمعه قم:

مبلغان شرح صدر و زبان گویا داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم گفت: شرح صدر امر بسیار مهمی است که مبلغان نیز باید هم شرح صدر و هم زبان گویا و به روش گفتار نیز مسلط باشند.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد سعيدي امام جمعه قم
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم در مرحله ششم اولین دوره فرهنگی آموزشی ائمه جماعات سراسر کشور با تبریک سالروز میلاد با سعات امام هادی (ع) اظهار داشت: امام هادی (ع) دو ذخیره ی گرانبها برای شیعیان و مسلمانان و همه آنهایی که می خواهند در خصوص مکتب تشیع تحقیق کنند به یادگار گذاشته است.

وی زیارت جامعه کبیره و همچنین زیارت غدیریه یا زیارت حضرت امیر را از یادگاری های امام هادی (ع) عنوان کرد و افزود: در زیارت جامعه کبیره بیش از 250 خصلت برای امامان شیعه آمده است و یک دوره کامل امام شناسی شیعه از منظر امام هادی (ع) را می توان در این زیارت مشاهده کرد.

وی گفت: زیارت حضرت امیر (ع) نیز که از امام هادی روایت شده است ، یک دور کامل علی شناسی را در خود جای داده است که از ذخایر شیعه به حساب می رود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی ابراز داشت: یکی از کارهای حساس امام هادی (ع)، زمینه سازی برای غیبت حضرت مهدی(عج) بود که این امر از ویژگی های امامت ایشان بود.

وی ادامه داد: برای اینکه جامعه شیعه با یک شوک رو به رو نشود باید تدابیری اندیشیده می شد که این آماده سازی برای دوران غیبت بر عهده این امام بود.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به داستان حضرت موسی (ع) گفت: خداوند یک سری امکانات را به حضرت موسی (ع) داد و به او فرمود تو برای امر مهمی انتخاب شده ای.

وی گفت: خداوند به حضرت موسی دو معجره عنایت کرد و که حضرت موسی (ع) احساس کرد که این معجرات مصرف شخصی ندارد. خداوند حضرت موسی (ع) را از شگفتی بیرون آورد و به او فرمود به سمت فرعون برو چرا که او دارای روح ستمگری می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی افزود: حضرت موسی (ع) وقتی فهمید که چنین مسئولیتی بر عهده او گذاشته شده است از خداوند طلب امکانات و همچنین نیروی انسانی کرد و به خداوند فرمود که من صبر می خواهم.

وی با بیان اینکه شرح صدر لازمه کار انبیاء است افزود: شرح صدر امر بسیار مهمی است که مبلغان نیز باید هم شرح صدر و هم زبان گویا و به روش گفتار نیز مسلط باشند.

امام جمعه قم با بیان اینکه حضرت موسی پا را فراتر گذاشت و نیروی خود را نیز مشخص کرد افزود: حضرت موسی (ع) از خداوند در خواست کرد تا برادرش هارون نیز با او همراه باشد.

وی با تاکید بر اینکه برای انجام کار مفید هم توانایی شخصی و هم نیروی انسانی لازم است خاطر نشان کرد: در دفاع از راه خداوند هم توان جسمی و غیرت و هم بصیرت لازم است که هر کدام از این ویژگی ها کم باشد ، افراطی گری را در پی دارد و سبب خروج از راه رهبری خواهد شد.

امام جمعه قم ابراز داشت: بصیرت بدون توانایی مانند چراغی در یک محل بسته است که نتایجی در پی نخواهد داشت./917/د102/ص

ارسال نظرات