۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۹۱۰۵۱
مسؤول موسسه لیله القدر:

مساله ولایت باید برای مردم به صورت ضروری و ملموس درآید

خبرگزاری رسا ـ مسؤول موسسه لیله القدر بیان داشت: هزینه هایی که ولایت‌مداران در طول تاریخ برای اثبات غدیر و پیام غدیر پرداخته‌اند، در امتداد هزینه حق و باطل از ابتدای خلقت انسان است.
حجت الاسلام سيدعباس لاجوردي


حجت الاسلام سید عباس لاجوردی، مسؤول موسسه لیله القدر قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک دهه ولایت به خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: جایگاه غدیر به دلالت قرآن همپایه رسالت است.

وی بیان داشت: آیه قرآن خطاب به پیامبر اکرم(ص)، ابلاغ ولایت را همسان با رسالت قرار داده است و غدیر نه تنها یک شعار است بلکه از مقوله فعل و انجام دادن است که قرآن در این راستا عبارت «فان لم تفعل» دارد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: نعمت ها اگر تمام و دین اگر کامل نباشد، کارایی خود را از دست می دهد و ایمان بدون ولایت نیز، ایمان واقعی نیست.

وی گفت: حقیقت غدیر ولایت است و ولایت جوهره دین است و دین برنامه خداوند برای هدایت و سعادت انسان در دو سرا است.

این محقق حوزوی با بیان این که یکی از مسائل ضروری در بحث ولایت، ملموس شدن آن برای مردم است، ادامه داد: مردم پیرو همه ادیان باید نیاز به امام را درک کنند و احتیاج به ولایت را که مظهر هدایت تشریعی است بفهمند.

وی با اشاره به این‌که اهلبیت(ع) مربیان واقعی انسان ها هستند، گفت: انسان نیازمند مربی است و برای تبدیل به انسان شایسته و رسیدن به مقام عبودیت باید استعدادهای خود را بارور کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که اهل‌بیت(ع) انسان های کاملی در سایه قرب الهی هستند که از طالبان قرب دست گیری می کنند، بیان داشت: هزینه هایی که ولایت‌مداران در طول تاریخ برای اثبات غدیر و پیام غدیر پرداخته‌اند، در امتداد هزینه حق و باطل از ابتدای خلقت انسان است.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: باطل همیشه خواستار سیطره و دولت بوده است و در جهت حقیر کردن آرمان های انسان ها و تاریک نمودن افکار گام برداشته است.

وی گفت: تا زمانی که انسان قدر و اندازه خود را نشناسد، به خود طمع نمی کند و در افق دور دست‌تر پر نمی زند، از این رو حق باوران تلاش کرده اند تا با اهدای جان، مال و تمامی وجود خود، آگاهی را به مردم هدیه دهند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: هزینه شیعه در طول تاریخ از سردار رفتن، سر به آتش دادن و به مسلخ رفتن، حکایت سپاه حق و آگاهی بخش به جهانیان است و پیامشان تعظیم نکردن به غیر ولی است. /909/ت302/ع

ارسال نظرات