۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۹۱۱۱۱
حجت الاسلام تقوی:

حوزه بر مبنای قرآن و عترت ایده پردازی کند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، با تاکید بر ضرورت افزایش تعامل و همکاری های حوزه و آموزش و پرورش تاکید کرد: حوزه باید بر مبنای قرآن و عترت نظریه پردازی و نیازهای نظام تعلیم و تربیت کشور را تامین کند.
حجت الاسلام تقوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید رضا تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، در دهمین نشست مشترک ستاد همکاری های وزارت آموزش و پرورش و حوزه های علمیه که عصر دوشنبه به منظور بررسی و پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در مرکز خدمات حوزه های علمیه برگزار شد، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به قم، بیانات ایشان را فصل نوینی در حوزه های علمیه عنوان کرد.

وی با اشاره به فرازهایی از سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص حوزه های علمیه تصریح کرد: بیانات و فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در شهر مقدس قم فرصت بسیار خوبی را در اختیار حوزویان قرار داد و آنها باید با عمل به فرمایشات ایشان برای رشد و تعالی حوزه تلاش کنند.

حجت الاسلام تقوی، سخنان وزیر آموزش و پرورش در جمع ائمه جمعه را خوب ارزیابی و تصریح کرد: خوشبختانه دولت اصولگرا است و توجه بسیار خوبی به مباحث فرهنگی دارد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، با بیان اینکه هیچ زمانی مثل امروز زمینه برای توسعه همکاری های حوزه و آموزش و پرورش فراهم نبوده است، از حوزه های علمیه به عنوان گنجینه گرانبهایی یاد کرد که بسیاری از ابعاد آن نامکشوف باقی مانده و حتی بسیاری از نخبگان فرهنگی این نهاد مهم را نمی شناسند.

وی با تاکید بر گسترش تعامل حوزه و آموزش و پرورش بیان داشت: تعامل حوزه و آموزش و پرورش باید در معرفی حوزه و افزایش تلاش این نهاد برای ارتقا نظام تعلیم و تربیت کشور مؤثر باشد.

حجت الاسلام تقوی ایده پردازی نو و جدید بر مبنای قرآن و عترت، نظارت بر کتب درسی، تامین و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش را از مهم و اساسی ترین محورهایی ارزیابی کرد که حوزه در این بخش ها می تواند یاور و مددکار نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش کشور باشد.

وی با اعلام آمادگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به منظور افزایش همکاری های حوزه و آموزش و پرورش تصریح کرد: 650 امام جمعه در سراسر کشور داریم که اینها می توانند به توسعه و ارتقا همکاری های دوجانبه حوزه و آموزش و پرورش کمک کنند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات