۰۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۹۱۲۹۲

دوره آموزشی این‌عمار در اهواز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز، از برگزاری نخستین دوره آموزشی مطالعات سیاسی‌«این ‌عمار» با هدف ارتقا و عمق‌بخشی به بصیرت دینی و بینش سیاسی دانشجویان در این دانشگاه خبر داد.
دوره آموزشي « اين عمار» در اهواز
محمد چکشیان، مدیر فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از برگزاری نخستین دوره آموزشی مطالعات سیاسی‌«این ‌عمار» با هدف ارتقا‌ و عمق‌بخشی به بصیرت دینی و بینش سیاسی دانشجویان در این دانشگاه خبر داد و گفت: این دوره ویژه دانشجویان سال‌های دوم و سوم است که با هدف کلی تربیت نخبگان سیاسی به عنوان حلقه تکمیلی و آرمان‌گرایی برگزار می‌شود.

وی سطوح این دوره را سه سطح اعلام کرد و گفت: سطح مقدماتی به دو بخش غیرحضوری و حضوری تقسیم می‌شود که آزمون بخش غیرحضوری آن با بهره‌گیری از کتاب «آینده انقلاب اسلامی» تالیف شهید مطهری،‌ یکشنبه چهاردهم آذرماه و بخش حضوری سطح یک نیز صبح و عصر روزهای پنج‌شنبه و جمعه 18 و 19 آذرماه جاری با آموزشی سرفصل‌های «جریان‌شناسی سیاسی صدر اسلام» و «وبلاگ‌نویسی» برگزار می‌شود.

چکشیان با بیان این‌که مواد آموزشی سطح یک با سرفصل‌های «جریان‌شناسی تاریخ معاصر با تأکید بر انقلاب مشروطه»، «جنبش‌های اسلامی معاصر و تحولات خاورمیانه»، «نظام سیاسی اسلام»، «آشنایی با مدرنیته»، «اقتصاد سیاسی»، «مهارت‌های تشکیلاتی» برگزار می‌شود، تصریح کرد: این بخش طی سه هفته متوالی در اسفندماه جاری، برگزار خواهد شد.

مدیر فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز، در ادامه سخنان خود، خاطر نشان کرد: آزمون بخش غیرحضوری سطح یک با بهره‌گیری از کتاب «چکیده اندیشه‌های بنیادین اسلامی» به تألیف «مصباح یزدی» نیز ساعت 12 روز 28 فروردین‌ماه سال 90 برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: سطح دوم دوره آموزشی «این‌عمّار» نیز در دوره‌ی 10 روزه در اوایل تابستان 90 در مشهد با مواد آموزشی «جامعه‌شناسی سیاسی»، «حقوق اساسی جمهوری اسلامی»، «نظریه‌های انقلاب»، «آشنایی با نظام بین‌الملل»، «جریان‌شناسی انقلاب اسلامی»، «روش تحلیل و نقد سیاسی» و «کارگاه روزنامه‌نگاری» برگزار می‌شود؛ سطح دو این دوره در مشهد برگزار خواهد شد.

چکشیان گفت: دانشجویان علاقه‌مند تا شنبه ششم آذرماه جاری مهلت دارند برای شرکت در دوره آموزشی «این عمار» به معاونت فرهنگی مجتمع فرهنگی و هنری‌«مهر»، اتاق شش و یا به دفاتر امور فرهنگی خوابگاه‌های دانشگاه شهید چمران اهواز مراجعه کنند./945/پ202/س
ارسال نظرات