۰۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۹۱۳۳۰
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تجلیل از شخصیت علامه امینی در آستانه عید غدیر ضروری است

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که علامه امینی با تألیف کتاب الغدیر خدمت ارزنده‌ای به جهان تشیع کرد، خواستار تجلیل از شخصیت این عالم ربانی در آستانه عید غدیر شد.
اختتاميه شانزدهمين المپياد بين المللي قرآن و حديث در قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه شانزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث جامعةالمصطفی العالمیه، هرکدام از طلاب جامعةالمصطفی العالمیه را منشأ تحولات اساسی در سرزمین‌های خود دانست و گفت: طلاب این نهاد حوزوی، عامل پیام مکتب ولایت هستند.

وی با بیان این‌که امروز مردم جهان عطش بسیاری برای کسب آموزه‌های اهل بیت‌(ع) دارند و همه به دنبال گمشده حکمت هستند، ابراز داشت: طلاب جامعةالمصطفی اگر مجهز به دانش و تقوا شوند، می‌توانند در این زمینه نیز منشأ تحولی اساسی باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک عید غدیر خم، از آن به عنوان یوم عید، عید فرح، عید اکبر و بزرگ‌ترین عید مسلمانان نام برد و گفت: عید غدیر خم روز سبقت در نیکی‌ها و خوبی‌ها و روز مهرورزی است.

وی با بیان این‌که حضرت علی(ع) مصداق بارز حق و حقیقت است، مقایسه آن حضرت را با امثال معاویه، بزرگ‌ترین ظلم تاریخ دانست و اظهار داشت: حضرت علی(ع) دارای شخصیتی جامع‌الاطراف بود که در عبادت، زهد، جهاد، صبر و پایداری، تواضع، عدالت، فصاحت و بلاغت، نظیر نداشت.

حسینی با بیان این‌که علامه امینی با تألیف کتاب الغدیر خدمت ارزنده‌ای به جهان تشیع کرد، خواستار تجلیل از شخصیت این عالم ربانی در آستانه عید غدیر شد و گفت: علامه امینی برای نگارش کتاب الغدیر، صدهزار منبع و مأخذ را دید و هرکس انصاف داشته باشد، نمی‌تواند منکر استنادهای شود که ایشان به آیات و روایات کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر معرفی هرچه بیشتر و بهتر قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برای مردم تأکید کرد و افزود: قرآن کلام نورانی وحی و نهج‌البلاغه معجزه علوی است، هرچه کلام نورانی وحی و اهل بیت(ع) برای مردم بهتر و بیشتر بیان شود، آثار گرانبهایی خواهد داشت.

وی با اشاره به پروژه اسلام‌ستیزی در دنیا و هجمه‌های سنگین دشمنان، پیوند مراکز مختلف قرآنی را برای معرفی اسلام ناب به جهانیان، ضروری دانست و خاطرنشان کرد: پس از گذشت سه دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران، چنان حرکت قرآنی در نظام اسلامی شکل گرفته که ثمرات آن به خوبی روشن است.

حسینی، برگزاری مسابقات قرآنی را در حوزه‌های علمیه و در کنار معارف اهل بیت(ع) بسیار مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: اسلام ناب در ثقلین تجلی پیدا می‌کند. /920/پ202/ع

ارسال نظرات