۰۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۹۱۳۳۲
امام جمعه شبستر:

عید غدیر نقطه وحدت امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شبستر عید سعید غدیر را نقطه وحدت امت اسلامی دانست و گفت: عید غدیر بهترین فرصت برای تبیین جایگاه ولایت و امامت در جامعه است.
عدير غدير، جشن عيد غدير
حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شبستر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیرخم صورت گرفت، اظهار داشت: عید غدیر باشکوه‌ترین جشن هدایت بشر به سمت حقیقت است و نقطه وحدت امت اسلامی به شمار می رود.

وی با بیان این که غدیر چشمه جوشان ولایت و امامت است، خاطر نشان کرد: اعتقاد به رسالت و ولایت دو رکن اساسی در هدایت جامعه به سوی شایستگی‌ها است، از این رو عید غدیر بهترین فرصت برای تبیین جایگاه ولایت و امامت در جامعه است.

امام جمعه شبستر، علی(ع) را بزرگ‌ترین و عالی‌ترین شخصیت جهان اسلام معرفی کرد و افزود: آنچه که امروز از شخصیت علی(ع) و غدیرخم به عنوان یک کامل‌کننده دین یاد می‌شود، شخصیتی آسمانی و دارای کمال و فضیلت‌ها است که گاه بشر از درک آن عاجز و محروم است.

حجت الاسلام محمدزاده با تاکید بر این که ولایت رکن و اساس دین است، گفت: هر چند برخی‌ سعی کردند در این خصوص شبهه ایجاد کنند، اما غدیر را باید کوثری همیشه جوشان دانست که بشریت را همیشه سیراب می کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: زمانی می‌توانیم از خط ولایت به عنوان حافظ و نگهبان اسلامی و حقیقت آن یاد کنیم که به غدیر و عاشورا اعتقاد داشته و ماهیت این دو حادثه تاریخی را بیشتر کنکاش کنیم.

حجت الاسلام محمدزاده ولایت را اکمل رسالت و تجلی‌بخش سایر احکام نورانی اسلامی دانست و افزود: اگر حادثه غدیر اتفاق نمی‌افتاد امروز نه تنها از حکومت اسلامی بلکه از حاکمیت عدالت و قرآن نیز خبری نبود، رهبری صالح یک جامعه را هم‌تراز با حرکت سازنده آن جامعه در مسیر عبودیت، اخلاص و بندگی خداوند قرار می دهد.

امام جمعه شبستر عید غدیر را سرآغاز حاکمیت صالحان در جهان دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل ماهیت غدیر را بیشتر نمایان کرد و یک جلوه خاص به اسلام و مقدسات آن بخشید./935/ت302/الف
ارسال نظرات