۰۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۹۱۴۴۳
آیت‌الله نوری همدانی:

غدیر روزی سرنوشت ساز و مهم در تاریخ امت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی، از انقلاب اسلامی به عنوان احیا کننده غدیر یاد کرد و این روز بزرگ را روزی تاریخ ساز و مهم در تاریخ امت اسلام و مسلمانان دانست.
ديدار ائمه جماعات کشور با آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، در سالروز عید سعید غدیر، در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور و دیگر اقشار مردمی، با تبریک عید غدیر خم، از این روز به عنوان یک عید بزرگ یاد کرد و گفت:‌ عید غدیر روز سرنوشت‌سازی در تاریخ اسلام و مسلمانان است.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی، انقلاب اسلامی را احیا گر غدیر عنوان و تصریح کرد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، غدیر، احیا شده است.

این مرجع تقلید، با اشاره به روایاتی تصریح کرد: غدیر تاریخ‌ساز است و به برکت غدیر انسان ها از ظلمت رهایی یافتند و به سوی حقیقت و صراط مستقیم رهنمون گشتند.

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان باید درباره غدیر و ابعاد مختلف آن تامل و تدبر کنند، عمده ترین دلیل مشکلات مسلمانان را ناشی از انحراف از مسیر ترسیم شده توسط پیامبر گرامی اسلام ارزیابی کرد.

این مرجع تقلید، با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی نشات گرفته از واقعه عاشورا و زمینه ساز ظهور امام عصر است، یادآور شد: انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف منشا دستاوردهای بسیاری بوده است و ما امروز موظف به حفظ نظام هستیم.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، در ادامه نقش زنان را در انقلاب اسلامی بارز و غیر قابل انکار دانست و افزود:‌ زنان و بانوان در همه عرصه های انقلاب اسلامی، همپای مردان حضور فعال داشته اند و نقش آنان در جنگ نیز برجسته بود و امام راحل از بانوان و نقش آنها به نیکی یاد می کردند. /924/پ201/ج
ارسال نظرات