۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۹۱۶۳۱
درآستانه ماه محرم؛

گردهمایی مبلغان غیرایرانی مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی مبلغان غیرایرانی مجتمع آموزش عالی فقه و معارف اسلامی در آستانه ماه محرم در مسجد این مجتمع برگزار شد.
گردهمايي روحانيان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در این مراسم که با حضور دهها تن از طلاب این مجتمع برگزار شد، حجت الاسلام خراسانی نژاد، مدیر ارتباطات و بین الملل مجتمع آموزش عالی فقه و معارف اسلامی در سخنانی گفت: این مجتمع تاکنون 13 هزار فارغ التحصیل داشته است که هم اکنون در کشورهای دیگر دارای کرسی های تدریس و متولی امور علمی و فرهنگی هستند.

وی ادامه داد: مجتمع، سایتی را با هدف بهره مندی این تعداد فارغ التحصیل راه اندازی کرده و در آن مقالات و مطالبی ارزشمند برای استفاده این طلاب قرار داده است.

حجت الاسلام خراسانی نژاد با اشاره به فعالیت واحدهای روابط عمومی، فارغ التحصیلان و مبلغان تصریح کرد: واحد مبلغان تاکنون چهار اعزام تبلیغی را در سال جاری پشتیبانی همچنین 13 کارگاه با حضور 297 نفر برگزار کرده است.

وی ادامه داد:گارگاه های مذکور در موضوعاتی همانند تبیین ابعاد شخصیت امام خمینی و رهبر معظم انقلاب، مقتل شناسی امام حسین، امام حسین در منابع اهل سنت و مسجد و مدیریت فرهنگی برگزار شده است.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل مجتمع آموزش عالی فقه و معارف اسلامی بیان کرد: کارگاه احکام عملی از دیگر کارگاه هایی است که با حضور یکی از استادان حوره علمیه مشهد از هفتم دی ماه در این مجتمع برگزار خواهد شد.

دبیر فراکسیون غدیر مجلس شورای اسلامی:
غدیر، عاشورا و انتظار سه رکن اساسی اسلام است

در ادامه این مراسم حجت الاسلام حسن ملک محمدی، نماینده و دبیر فراکسیون غدیر در مجلس شورای اسلامی، گفت: اسلام ناب بر سه رکن غدیر، عاشورا و انتظار استوار است؛ غدیر ریشه اسلام، عاشورا تنه و انتظار میوه و ثمره آن است و هر سه ریشه در قرآن دارد.

وی با اشاره به آیاتی که درباره غدیر نازل شده ادامه داد: قرآن برای همه عصرها و نسل ها و زمانها و مکان ها است و همان طور که پیامبر(ص) پیام غدیر را ابلاغ کرد ما مبلغان هم اگر در ابلاغ این پیام کوتاهی و تساهل کنیم رسالت خود را انجام نداده ایم.

دبیر فراکسیون غدیر مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در خطبه غدیر به 50 آیه اشاره شده است که 25 آیه آن برای اهل بیت(ع)، 15 آیه برای دشمنان اسلام و قرآن تفسیر کرده است.

وی با بیان اینکه ابلاغ ولایت نشانگر عظمت غدیر است افزود: در عالم خلقت هیچ امری به اندازه ولایت مورد توجه و سفارش قرار نگرفته است.

نماینده مجلس شواری اسلامی عنوان کرد: جامعه مگر می تواند بدون ولایت و امامت حرکت کند و آن امری که به جامعه نظام می دهد و آن را متحد می کند ولایت است.

وی تاکیدکرد: محور هر جامعه امنیت آن است و محور امنیت وحدت است و محوروحدت نیز امامت و ولایت است.

حجت الاسلام ملک محمدی بیان کرد: استقامت 32 ساله ملت ایران همه به برکت ولایت و امامت است و گرنه قبل از انقلاب نیز اسلام و مردم بودند اما کارآیی نداشت.

وی افزود: اگر بخواهیم نور اسلام را در سراسر جهان حاکم کنیم تنها راهش وحدت است./ 925/پ201/ص
ارسال نظرات