۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۹۱۶۶۶
چند خبر کوتاه از استان البرز؛

رونمایی از حرم شهدای گمنام در مصلای کرج

خبرگزاری رسا ـ رونمایی از حرم شهدای گمنام در مصلای کرج، رو‌نمایی از کتاب ‌رؤیای پرواز و معرفی نفرات برگزیده جشنواره فانوس‌های سرخ عناوین اخبار استان البرز در هفته بسیج است.
رونمایی از حرم شهدای گمنام در مصلای کرجبه گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی با رونمایی از حرم پنج شهید گمنام در مصلای نماز جمعه شهرستان کرج عطر دل انگیز ایثار و شهادت با رایحه خوش بندگی و عبادت در آمیخته شد و فضای معنوی مصلای نماز جمعه بیش از پیش امت خدا جویی کرج را تحت تأثیر قرار می دهد.

سرهنگ پاسدار نادر ادیبی در حاشیه این مراسم گفت: از مرداد ماه سال 88 که این چهار شهید گمنام در مصلای نماز جمعه کرج آرام گرفتند این محل گذر نیک سرشتانی بود که با حضور در مصلای نماز جمعه در مراسم های مختلف مذهبی و مناسبتهای سیاسی حضور فعالی داشتند و بحمدا... با همت برادران ستاد نماز جمعه و بخصوص نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه محترم شهرمان حضرت حجت اسلام و المسلمین حاج آقا محسن کازرونی ساخت این حرم زیبا که برگرفته از معماری سنتی ایرانی و اسلامی می باشد این مکان را محلی برای تجدید میثاق با شهداء قرار داد.

مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در ادامه افزود: ما در استان البرز میزبان 58 شهید گمنام در 13 نقطه می باشیم که امیدواریم تا پایان سال 1 حرم دیگر را هم در منطقه اشتهارد آماده بهره برداری نمائیم و گامی هر چند کوچک در تحقق عملی تدابیر مقام عظمای ولایت برادشته باشیم.

ادیبی افزود: رهبر معظم انقلاب در خصوص حرم شهداء گمنام فرموده اند: هر جا که پیکر این عزیزان آرام بگیرد منشأ آرامش و معنویت است.

در این مراسم حجت اسلام محسن کازرونی امام جمعه شهرکرج در جمع خانواده معظم شهدا و مردم شهید پرور و مسئولین استان البرز طی سخنانی ضمن برشمردن فضلیت شهید و شهادت گفت: بقول امام راحلمان شهداء امامزداگان عشقند و مزارشان زیارتگاه اهل یقین است و ما مفتخریم در این مکان مقدس میزبان بهترین بندگان خدا هستیم و خداوند را شاکریم که به ما لیاقت خادمی این شهیدان گمنام را عطا کرد.

کتاب رؤیای پرواز رونمایی شد

طی مراسمی با حضور پیش کسوتان دوران دفاع مقدس و نویسندگان و هنرمندان بسیجی استان البرز از کتاب رویای پرواز رونمائی شد.

حسین رنجکش در این خصوص به خبرنگار ما گفت: مسئله ای که این مراسم را از مراسمات مشابه متمایز می کند رونمایی کتاب توسط مادر شهید محسن فلکی می باشد که نحوه شهادت ایشان توسط برادرشان حاج محمد علی فلکی در کتاب روایت شده است. راوی این کتاب از فرماندهان لشکر ده حضرت سید الشهداء (ع) در دوران دفاع مقدس نیز و از جانبازان سرافراز دوران دفاع مقدس هستند‌.

در جریان این مراسم سرهنگ پاسدار نادر ادیبی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در جمع پیش کسوتان دوران دفا ع مقدس استان البرز گفت: توقع و مطالبه ما و نسل کنونی از شما عزیزان  که با گوشت و پوست و جان و تمام وجود خود دوران دفاع مقدس را تجربه نمو ده اید و مدال افتخار همسنگری و همرزمی شهداء را بر سینه خود دارید و بعضاً زخمهایی نیز بیادگار  از آن دوران طلائی دارید اینست که خاطرات و دیده های خود را به رشته تحریر در آوردید، و بدانید که اگر مطلبی و خاطره ای هر چند کوچک و کم اهمیت بنظرشما بیاید شاید تاثیری به اندازه یک فیلم بروی مخاطب بگذارد و در این دوران که شاهد جنگ نرم و صف بندی فرهنگی بیگانگان و دشمنان نظام هستیم این خاطرات، عقبه افتخار آمیز این نظام مقدس را درخشانتر و گرانبها تر در مقابل منظر جوانان ما و جهانیان ارائه می نماید.

ادیبی در خاتمه افزود: کارشناسان هنری معتقدند اثر گزاری  خاطره نویسی و مستند گوئی از بسیاری از رشته های هنری بر مخاطب بیشتر می باشد و ما می بایست از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم.و ما خادمین شما در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس منتظر قدوم مبارک شما می باشیم و افتخار می کنیم در این راه همراه شما باشیم.

لازم به ذکر است، کتاب رویای پرواز در شمارگان 3000 جلد و توسط انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و با همکاری و قلم فاطمه دهقان به جمع کتب دفاع مقدس کشورمان پیوست.

نفرات برگزیده جشنواره فانوس های سرخ معرفی شدند

مراسم اختتامیه سومین جشنواره شعر دفاع مقدس استان البرز با عنوان فانوسهای سرخ در سالن شهدای  سپاه ناحیه کرج با حضور مسؤولان دستگاه‌های اجرائی و نظامی استان البرز و خانواده معظم شهدا و نمایندگان شهرستان کرج در مجلس شورای اسلامی و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد‌.

در ابتدای مراسم نادر ادیبی مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین در سخنانی گفت: هرچه از سالهای دوران دفاع مقدس فاصله می گیریم نیازبه حفظ ارزشهای آن دوران و ترویج و گسترش آن در میان نسل کنونی برای مسئولین ما نمایان تر  می گردد و این واقعیت که زبان هنر و بخصوص زبان شعر در ماندگاری و درخشانتر شدن دوران دفاع مقدس می تواند مؤثر تر باشد مارا بر آن داشت تا سومین جشنواره شعر دفاع مقدس را در استان البرز برگزار نمائیم که خوشبختانه با استقبال خوب شاعران جوان مواجه شدیم‌.

مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در ادامه افزود : فراخوان این جشنواره از حدود شهریور ماه سال جاری و در ایام خجسته هفته دفاع مقدس اعلام گردید و طی45 روز 256 اثر از 115 شاعر به دبیر خانه این جشنواره رسید که پس از مراحل بررسی و داوری آثار 16 تن از شاعران نمونه معرفی و مورد تجلیل قرار گرفت‌.

ادیبی درادامه افزود‌: ظرفیت بسیار خوبی در حوزه شعر و ادبیات پایداری در استان البرز وجود دارد که ما سعی می کنیم با برگزاری این گونه جشنواره ها نسبت به شناسایی و سازماندهی و تشویق این عزیزان بستر مناسبی برای فعالیت این هنرمندان فراهم نمائیم .در حاشیه این مراسم از دومین کتاب شعر دفاع مقدس شاعران استان البرز تحت عنوان فانوسهای سرخ رو نمائی گردید و نمایشگاه کتابی نیز از آثار قلمی دفاع مقدس برگزار گردید که با استقبال خوب حاضرین مواجه شد‌‌.

گفتنی است‌، اسامی نفرات برگزیده در پایگاه اینترنتی http://alborz.sajed.ir/ قابل مشاهده است./918/د102/س

ارسال نظرات