۰۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۹۱۹۰۰

گردهمایی ائمه جماعات و مبلغان آذربایجان شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی بزرگ ائمه جماعات و مبلغان اعزامی در ماه محرم، امروز در مسجد جامع تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گردهمایی روحانیان، ائمه جماعات و مبلغان اعزامی در ماه محرم، صبح امروز با حضور آیت الله شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در مسجد جامع تبریز برگزار شد.

احمد علیرضا بیگی، استاندار آذربایجان شرقی در این همایش با تشریح ابعاد مختلف طرح هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: گاهی عنوان می شود که تبیین اهمیت طرح هدفمندی یارانه ها از سوی روحانیت، این شائبه ها را به وجود می آورد که روحانیت حامی دولت است و اگر دولت در اجرای طرح شکست بخورد، تبعات آن متوجه روحانیت خواهد بود.

وی ادامه داد: در جواب این عده باید تأکید کرد که در اجرای این طرح بحث دولت خاصی نیست؛ بلکه در اصل مسأله نظام اسلامی است، جایگاه و تعامل حوزه و روحانیت از دیدگاه دولت، ارتباط ایدئولوژیکی و مکتبی است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه دولت مولود حوزه و روحانیت است، خاطر نشان کرد: همگان در سر سفره علمای مجاهد، شهدا و ایثارگران نشسته ایم، اگر توجه و عنایات رهبر فرزانه انقلاب و امام راحل نبود، از دولت خدمتگزار نیز خبری نبود.

بیگی با تأکید بر نقش روحانیان در تشریح اهمیت اجرای طرح هدفمند کردن یارانه اظهار داشت: بر خلاف تصور و تبلیغات غلط دشمنان، هدفمند کردن یارانه ها به معنای حذف آن نیست و در نهایت به نفع اقشار کم درآمد جامعه خواهد بود.

وی تصریح کرد: صرفه جویی در مصرف انرژی، افزایش تولید و بهره وری، کاهش تورم و گرانی، اشتغال زایی و تولید ثرورت از دیگر مزایای اجرای این طرح است که نیازمند آگاه‌سازی عموم مردم هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی تورم و گرانی پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها را بعید دانست و گفت: پیش بینی می شود در برخی کالاها حتی کاهش قیمت نیز مشاهده شود که به نفع توده های محروم و سه دهک اول جامعه خواهد بود./935/پ202/س
ارسال نظرات