۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۷
کد خبر: ۹۱۹۷۶
با حضور استاندار و مدیران فرهنگی استان؛

گردهمایی طلاب و فضلای خراسان شمالی در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ در آستانه ماه محرم و اعزام مبلغان حوزه علمیه به سراسر کشور، گردهمایی طلاب و فضلای خراسان شمالی با حضور مدیران فرهنگی و استاندار این استان در قم برگزار شد.
آرشيو
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در آستانه فرارسیدن ماه محرم و اعزام مبلغان حوزه علمیه به سراسر کشور با هدف تبلیغ معارف اسلامی، شب گذشته گردهمایی طلاب و فضلای خراسان شمالی با حضور استاندار و مدیران فرهنگی این استان در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام سید هاشمی، نماینده طلاب و فضلای خراسان شمالی با خیر مقدم با استاندار و مدیران این استان گفت: ارتباط طلاب و فضلای حوزه علمیه با مدیران استان برکات فراوانی دارد و همچنان که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند این ارتباط می تواند در پیشرفت و توسعه کشور تاثیر بسزای داشته باشد.

وی افزود: امروز مدیران فرهنگی کشور باید ارتباط خود را با علما، طلاب و روحانیان حوزه افزایش دهند؛ زیرا این روحانیان هستند که فرهنگ جامعه را می سازند و مردم از سخنان آن ها الهام می گیرند.

ایران اسلامی در دنیا نقش بسزای ایفا می کند

در ادامه این مراسم ابوطالب شفت، استاندار خراسان شمالی به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: امروز ایران اسلامی در جایگاه ویژه ای قرار دارد و به خوبی در دنیا می درخشد و این درخشش حاصل تلاش خون‌ شهیدانی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.

وی تاکید کرد: ایران اسلامی در دنیا نقش بسزای ایفا می کند و درخشش کشور ما در عرصه های بین المللی بسیار فراوان است.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: امروز نظام اسلامی توانسته است نظام سلطه را در جهان برهم زند و هم اینک نظام سلطه گری خود را در حال فروپاشی می‌بیند و این اثراتی است که جامعه اسلامی آن را رقم زده است.

وی افزود: جامعه اسلامی که در خط ولایت و رهبری حرکت می کند و مردم آن در مسیر ولایت و رهبری هستند که این پیوند را روحانیت ایجاد کرده است.

شفقت خاطر نشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در اوج عزت و اقتدار قرار دارد و باید این بایستگی و شایستگی را به نحو احسن در جهان حفظ کنیم تا بتوانیم پاسخگوی خون شهیدان باشیم و اگر در این مسیر کوتاهی کنیم روزی در برابر کوتاهی ها خود مسؤول خواهیم بود.


وی ادامه داد: خون شهیدان انقلاب اسلامی بودند که به جریان مقاومت اسلامی در نظام اسلامی سرعت بخشیدند و کشور عزیز ما توانست به برکت همین خون‌های با ارزش خود را در جهان پیشتاز نشان دهد و بسیاری از کشورهای اسلامی از این روش الگو بگیرند.

دشمنان از درخشش ایران اسلامی هراس دارند

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی یادآور شد: این که امروز نظام سلطه با ایران اسلامی مخالفت می کند و ادعا کرده که ما به دنبال بمب هسته ای هستیم این ها تنها بهانه و مانع تراشی برای حضور ما در عرصه‌های بین المللی است؛ زیرا آن ها خود به یقین می‌دانند ما به دنبال چنین مساله‌ای نبوده و نیستیم؛ آن‌ها از درخشش ایران اسلامی هراس دارند.

وی اظهار داشت: مخالفان نظام اسلامی می‌دانند که این پیشرفت‌ها و پیشتازی‌های ایران اسلامی در جهان آن‌ها را با شکست مواجه خواهد کرد؛ از این رو تلاش می‌کنند به دلایل واهی خود را از مهلکه نجات دهند؛ در حالی که آن‌ها به خط پایان نزدیک می‌شوند و باید روزی از این سلطه گری خود دست بردارند.

این مقام مسؤول افزود: ترور دانشمندان ایران اسلامی، از جمله بهانه تراشی‌های است که نظام سلطه آن را دنبال می‌کند و از این که پیشرفت‌های علمی ایران در جهان روز افزون است، سرگردان شده به همین دلیل می‌خواهد با ترور دانشمندان ما این پیشرفت‌ها را مانع شود.

وی ادامه داد: دشمنان بداند ترور و تراسندن ملت ایران و دانشمندان ما هیچ تاثیری در پیشرفت های ما نخواهد داشت؛ بلکه مردم و دانشمندان ما مصمم تر، اتحاد علمی و انسجام متخصصان ما افزایش خواهد یافت.

بهترین روش برای مبارزه با توطئه‌ها، پیوند همه اقتدارها با رهبری و ولایت است

استاندار خراسان شمالی گفت: همچنان که دشمنان در اوائل انقلاب با ترور شخصیت‌های علمی و سیاسی کشور می‌خواستند ایران اسلامی را با شکست روبه‌رو کنند؛ امروز نیز همان هدف را دنبال می‌کنند و اما این رفتار وحشیانه‌ آن‌ها تاثیر در پیشرفت کشور عزیزمان نخواهد داشت.

وی افزود: دشمن از شدت توسعه ایران اسلامی در هراس است، به همین دلیل نفوذ علمی ایران را در جهان مانع می‌شود تا از این طریق بتواند موجودیت خود را اثبات و مانع سقوطش شود.

شفقت تاکید کرد: امروز بهترین روش برای مبارزه با توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمن، پیوند همه اقتدارها با رهبری و ولایت است؛ زیرا رهبری نظام است که ما را به این اقتدار رسانده است.

وی خاطر نشان کرد: امروز درخشش استعدادها، رعایت عدالت، توسعه متوازن، نظم و انظباط در جامعه همه در مسیر هدایت‌های رهبری نظام اسلامی بدست آمده است که در جهان خود نمایی می‌کند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران باعث شده ملت‌های جهان بیدار شوند و در برابر نظام سلطه بایستند و استقبال ملت‌ها از تفکر اسلامی بی‌نظیر است و ما باید این فرصت را غنیمت بشماریم و برای همیشه در جهان حفظ کنیم.

سخنان رهبر انقلاب اسلامی در جهان بیشترین استقبال را دارد

وی ادامه داد: گفتار رهبر انقلاب اسلامی در جهان بیشترین استقبال را دارد و از جایگاه ویژه ای میان ملت‌ها برخوردار است، ما نیز وظیفه داریم این جایگاه را حفظ کنیم و نگذاریم خدای نکرده این جایگاه را از دست بدهیم.

شفقت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بی‌حجابی، معظلات اجتماعی، مواده مخدر، ماهواره و دوری جوانان از مسائل دینی و اخلاقی از جمله موضوعاتی است که دشمن آن را دنبال می‌کند و می‌خواهد از این طریق مانع پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران شود.

وی تاکید کرد: هدفمند سازی یارانه‌های که بیشترین تاثیر را در اقتصاد کشور خواهد داشت؛ ‌امروز دشمن از این طرح دولت نگران است و به بهانه‌های مختلف و با راه‌اندازی بنگاه‌های تبلیغاتی از طریق رسانه‌های ارتباط و جمعی می‌خواهد مردم را نسبت به این طرح نگران کند، اما شما روحانیان می‌توانید به مردم عزیزما اطمینان دهید که این طرح در اقتصاد کشور تحول عظیمی ایجاد می‌کند و سبب پیشرفت و اقتدار بیشتر ما در این حوزه خواهد شد.

حوزه علمیه در مظلومیت است

همچنین حجت‌الاسلام زین‌العابدین روحانی نیا، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در این مراسم اظهار داشت: اگر علم توام با اخلاص و عمل شود تاثیر گذار خواهد بود، امروز ما روحانیان نیز باید این هدف را دنبال کنیم تا تبلیغ ما در میان مردم تاثیر دوچندانی داشته باشد.

وی افزود: اگر به تاریخ 200 سال اخیر نگاه کنیم به خوبی مظلومیت حوزه‌های علمیه را مشاهد می‌کنیم و امروز نیز این مظلومیت وجود دارد.

این مسؤول فرهنگی اظهار داشت: دشمنان به روش‌های مختلف می‌خواهند حوزه‌ها در مظلومیت واقع شوند تا مردم نتوانند به خوبی آموزه‌های اسلامی را از کارشناسان واقعی آن بیاموزند.

وی تاکید کرد: ما وظیفه داریم که احکام الهی و اسلامی را در جامعه به مردم ابلاغ کنیم تا خدای نکرده مردم ما به دلیل ناآشنایی و عدم آگاهی از مبانی اسلام، دچار انحراف نشوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: اگر انحراف و بداخلاقی در جامعه پیش بیایید ما مسؤول هستیم و باید مردم را نسبت به مبانی اسلامی آشنا کنیم تا آن‌ها نیز ارتباط خود را با کتاب‌الهی و احکام اسلامی افزایش دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: همچنان که رهبر عزیز انقلاب اسلامی فرمودند، امروز بالاترین عبادت در شرایط فعلی، خدمت به مردم است و همه مسؤولان نظام بر این باورد هستند و در همین راستا تلاش می‌کنند.

طلاب حضور خود را در عرصه های تبلیغی افزایش دهند

حجت‌الاسلام روحانی‌نیا گفت: در حال حاضر دولت کریمه دهم با تمام توان خود برای خدمت به مردم تلاش می‌کند به گونه‌ای که در دور سوم سفرهای استانی خود موضوع فرهنگ را با جد پیگیر است و این فرصت بسیار مناسبی است که ما از آن بهره بگیریم.

وی یادآور شد: امروز بهترین خدمت در جامعه، خدمت به فرهنگ است و هیچ خدمتی بالاتر از این وجود ندارد، اگر ما به دنبال گسترش و توسعه عقاید و مبانی دینی در جامعه نباشیم، هرگز توسعه کشور فایده‌ای در بر نخواهد داشت و این روحانیان عزیز هستند که باید این خدمت را به نحو احسن دنبال کنند.

این مسؤول فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: معظلات اجتماعی و برخی ناهنجاری‌های موجود در جامعه، نیاز به حضور فعال روحانیت دارد و اگر طلاب و فضلای ما حضور خود را در عرصه‌های تبلیغی افزایش دهند می‌توانند جامعه ما را از این معظلات نجات دهند.

وی افزود: روحانیت باید در تمامی عرصه‌های موجود جامعه حضور داشته باشد و نمی‌تواند خود را منحصر در یک عرصه خاصی کند؛ زیرا عرصه‌های گوناگونی در جامعه وجود دارد که اگر روحانیت در این عرصه‌ها نباشد مشخص نیست که بدون حضور روحانیت این موضوعات سرانجام خوشی داشته باشد.

باید بسیجی وارد در عرصه های مختلف فرهنگی وارد شویم

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما امروز نیاز به تولید فکر و اندیشه داریم و باید بسیجی وارد در عرصه های مختلف فرهنگی وارد شویم تا عزت کشورمان را در جهان حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر طلاب و فضلای خراسان شمالی در حوزه علمیه قم و مشهد حضور فعالی دارند ما از آن‌ها می‌خواهیم که ما را در اجرای طرح‌های فرهنگی استان یاری رسانند تا بتوانیم حق مطلوب را ادا کنیم.

حجت‌الاسلام روحانی‌نیا اظهار داشت: با وجود یکهزار طلبه فاضل خراسان شمالی در حوزه‌های علمیه می‌توانیم تحول عظیمی را در مسائل فرهنگی ایجاد کنیم و این تحول زمانی رخ می‌دهد که طلاب و فضلای حوزه‌ علمیه حضور خود را در عرصه‌های مختلف تبلیغی استان افزایش دهند.

دروس مصطلح حوزه پاسخگویی نیازهای جامعه نیست

همچنین حجت‌الاسلام علی اصغر ایزدی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد در این همایش اظهار داشت: امروز استان خراسان شمالی از نظر کمی و کیفی در وضعیت مطلوبی به سر نمی‌برد و این وضعیت در چهره استان بسیار نمایان است.

وی افزود: از مسؤولان و مدیران استان می‌خواهیم که برای توسعه، عمران و آبادان استان خراسان شمالی تلاش بیشتری داشته باشند تا بتوانیم جایگاه واقعی خود را در کشور بیابیم.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: روحانیت به عنوان طلایه داران فرهنگ، امروز وظیفه دارند حضور خود را در عرصه‌های تبلیغی و فرهنگی افزایش دهند.

بخش عظیمی از کارهای فرهنگی به عهده روحانیت است

وی افزود: بخش عظیمی از کارهای فرهنگی به عهده روحانیت است و اگر روحانیت خود را از این عرصه‌ها دور کند، جفا کرده است.

این مسؤول حوزوی گفت: باید گام های موثری در خصوص پیشرفت‌های حوزوی و فرهنگی استان خراسان شمالی برداشته شود و بدانید اگر این زیر ساخت‌های فرهنگی در کشور فراهم شود ما دیگر شاهد معضلات اجتماعی نخواهیم بود.

وی تاکید کرد: مسؤولان و برنامه‌ریزان حوزوی امروز باید خود را پاسخگو بدانند، متاسفانه گاهی از این پاسخگویی فاصله می‌گیرند و این برخورد هرگز موفق نخواهد شد.

حجت الاسلام ایزدی افزود: استقبال جوانان ما از حوزه های علمیه بسیار خوب است و این استقبال را سال گذشته در پذیرش استان شاهد بودیم ، این استقبال نشان می‌دهد که اگر برنامه‌ریزان و مسؤولان حوزوی ما به خوب تصمیم بگیرند و برنامه‌ریزی کنند می توانند خیل عظیمی از مشتاقان معارف اسلامی را جذب حوزه ها کنند.

وی یادآور شد: ما تاکنون زمینه خوبی برای استقبال جوانان از حوزه ایجاد نکرده‌ایم، اگر این زمینه ایجاد شود به یقین استقبال جوانان از حوزه‌ها افزایش خواهد یافت؛ زیرا مردم ما دیندار و وفادار به نظام و انقلاب هستند.

باید خودمان را با نیازهای روز هماهنگ کنیم

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امروز دروس مصطلح حوزه پاسخگویی نیازهای جامعه نیست.

وی تاکید کرد: باید خودمان را با نیازهای روز هماهنگ کنیم و پاسخگویی این نیازها باشیم.

این مدیر حوزوی گفت: متاسفانه برخی دروس اصلی حوزه به عنوان درس جنبی مطرح می‌شوند؛ در حالی که همین درس، نیاز اصلی جامعه است و طلبه باید براساس همین آموزش‌ها در جامعه پاسخگو باشد.

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: امروز خوشبختانه دولت و مجلس ما به دنبال پاسخگویی نیازهای مردم هستند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و ما حوزویان نیز وظیفه داریم که پاسخگوی واقعی نیازهای دینی مردم باشیم./917/ز502/ص
ارسال نظرات