۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۹۲۰۰۲

کنگره شعر عاشورایی اردبیل به کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا ـ سومین کنگره سراسری شعر عاشورایی با عنوان حضرت ابوالفضل(ع) با معرفی برگزیدگان در اردبیل به کار خود پایان داد.
کنگره شعر عاشورايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، شب گذشته در اختتامیه سومین کنگره شعر عاشورایی اردبیل اظهار داشت: 680 اثر به دبیرخانه کنگره ارسال شده بود که از این تعداد 547 اثر را برادران و بقیه را بانوان شاعر سروده بودند.

وی خاطرنشان کرد: از استان اردبیل 148 اثر به دبیرخانه این کنگره رسیده بود که در میان استان های کشور، اردبیل، تهران، خراسان جنوبی، اصفهان و قم بیشترین تعداد آثار ارسالی را به خود اختصاص داده بودند.

حجت الاسلام ستوده ادامه داد: با توجه به این‌که سومین کنگره شعر عاشورایی با محوریت شخصیت قمر بنی‌هاشم برگزار شد، آثاری ارزشمند، دلنشین و دارای مایه‌های ادبی قوی ارسال شده بود که برای استفاده مداحان بسیار مطلوب به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد:‌ این کنگره سال آینده با عنوان عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) در اردبیل برگزار خواهد شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از پنج شاعر برگزیده در بخش‌های اشعار به زبان ترکی و فارسی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

همچنین در این مراسم معنوی که با حضور خادمان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت همراه بود، شانزده نفر از پیر غلامان آستان حضرت اباعبدالله الحسین‌(ع) مورد تجلیل قرار گرفتند./935/پ203/س
ارسال نظرات