۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۹۲۰۲۶

کنگره علمی کوثر نبوت در گرگان آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ کنگره علمی جایگاه زن در نظام اسلام با عنوان کوثر نبوت امروز با افتتاح کمیسیون های تخصصی در گرگان آغاز به کار کرد.
کنگره


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، کنگره علمی جایگاه زن در نظام اسلام با عنوان «کوثر نبوت» امروز با افتتاح کمیسیون های تخصصی در گرگان آغاز به کار کرد.

حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، در مراسم آغاز به کار این کنگره با اشاره به اهداف کنگره و تشکیل کمیسیون های سه گانه، گفت: این کنگره به صورت منطقه ای در راستای تقویت وحدت و هم‌گرایی پیروان مذاهب اسلامی با حضور اندیشمندان و فرهیختگان تشیع و تسنن استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و جنوبی، گیلان و میزبانی گلستان در قالب سه کمیسون در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام ولی نژاد افزود: یکی از بسترهای کنگره پرداختن به موضوع اهل بیت(ع) و احیاء شخصیت آنها در جامعه به‌ خصوص بین بانوان مسلمان است.

وی، زن را مرکز و ثقل خانواده معرفی کرد و اظهار داشت: دستیابی به جامعه بزرگ سالم و صالح و آرام در گرو خانواده است که زن راس آن قرار گرفته چرا که وی نقش تربیتی و مدیریتی خانواده را برعهده داشته و فرزند در دامن مادر رشد می کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: در این راستا کنگره کوثر نبوت با هدف شناسایی توانمندی های بانوان در حوزه تقریب و تربیت، تشکیل بانک اطلاعات بانوان، چهره های تاثیرگذار فرهنگ و جامعه، به ظهور رساندن نقش تربیتی به عنوان نقش زیر بنایی جامعه برگزار می شود.

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که دوران فردگرایی و تک نظری سپری شده و افراد به‌دنبال تضارب افکار و عقل گرایی جمعی و انتقال تجارب روی آوردند، تصریح کرد: برگزاری این کنگره ما را به اهداف مورد نظر می رساند.

خانم مهدوی کنی، عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) نیز در این مراسم گفت: دفتر بانوان مجمع تقریب مذاهب در راستای ایجاد هم‌گرایی بین اقشار زنان داخل و خارج کشور با تشکیل نشست ها و همایش های مختلف در استان های مرزی و کشورهای آسیایی، ایجاد وحدت و تقریب با کمک زنان مسلمان، شناسایی بانوان فرهیخته و نخبه، فعالیت های پژوهشی در جهت تبیین حقوق زنان و خانواده فعالیت می کند.

نماینده دفتر بانوان مجمع تقریب مذاهب اسلامی کشور افزود: این کنگره با سه کمیسیون به ابعاد حضور زن در مسائل تربیتی، اجتماعی و حقوقی می پردازد و در این کمیسیون اجتماعی مقایسه حقوق زن و مرد در اسلام و فیمینسم، تهاجم فرهنگی ترسیم و در کمیسیون حقوقی جایگاه و خاستگاه زنان در نظام اسلام با مبانی نظری و رویکردهای مختلف بررسی می شود.

گفتنی است، کنگره دو روزه کوثر نبوت با حضور 500 نفر از زنان نخبه استان گلستان و با سخنرانی آیت‌الله تسخیری، دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و خانم افتخاری، نماینده مردم استان تهران در مجلس شورای اسلامی امروز و فردا در گرگان ادامه خواهد داشت./950/پ202/الف

ارسال نظرات