۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۰۱:۵۰
کد خبر: ۹۲۲۲۹
امام جمعه موقت مشهد:

فناوری هسته ای ایران، اروپا و آمریکا را دیوانه کرده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد گفت: ایران موفق شد تحریم ها را کنار زده و در برخی از دانش ها در رتبه های نخست جهانی قرار گیرد در همین رابطه می توان گفت فناوری هسته ای که دانشمندان ایرانی به آن دست یافتند اروپا و آمریکا را دیوانه کرده است.
حجت الاسلام محمد باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد، در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد، اظهار داشت: یکی از تجربیاتی که غرب داشته این است که دریافته اگر بخواهد بر کشورهای دیگر سلطه داشته باشد باید از علم برخوردار شود و تجربه دیگرشان این است که اگر می خواند به جهان اسلام مسلط شوند باید از ابزار تفرقه بهره ببرند که البته در این مسیر موفق هم بوده اند.

وی ادامه داد: غرب برای اینکه برای تسلط بر کشورهای جهان سوم از علم بهره جست از این رو سخت کوشانه تحصیل کرده و درس خواندند و در این مسیر از کتب علمی و دانش جهان اسلام حداکثر استفاده را بردند البته خود به این استفاده اقرار نمی کنند.

حجت الاسلام فرزانه با بیان اینکه راه دیگری که غربیان برای کسب علم به کار می بردند جذب دانشمندان سایر ملل بود، اذعان داشت: کشورهای غربی چهره های علمی سایر کشورها را در رشته های خاص شناسایی کرده و بعد از آن ها برای حضور در کشور خود دعوت می کردند.

غرب و تأسیس دانشگاه در کشورهای جهان سوم

وی ابراز داشت: غرب همیشه تلاش می کرد که در کشورهای عقب مانده دانشگاه تأسیس کند البته نه دانشگاهی که به تربیت دانشمند بی انجامد بلکه می خواستند دانشگاهی ایجاد کند که دانشجو را علم پرور بار نیاورد و مثال بارز این مدعا دانشگاه هایی است که از زمان شاه در کشور بود.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به اقداماتی که استکبار برای از میان بردن دانشمندان انجام می دادند، تصریح کرد: غرب اگر نمی توانست اندیشمندی را جذب کند او را می دزدید و اگر نمی توانست بدزدد او را به قتل می رساند.

وی با تأکید بر اینکه ایران 30 سال مثل یک قهرمانی که همواره در حال افزایش قدرت است در برابر دشمنان ایستادگی کرد، بیان داشت: قدرت و ایستادگی نظام اسلامی تا جایی بود که توانست در سال گذشته فتنه عظیم را خنثی کرده و فتنه گران را منفور کند.

فناوری هسته ای ایران اروپا و آمریکا را دیوانه کرده است

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی خاطر نشان کرد: ایران موفق شد تحریم ها را کنار زده و در برخی از دانش ها در رتبه های اول جهانی قرار گیرد در همین رابطه می توان گفت فناوری هسته ای که دانشمندان ایرانی به آن دست یافتند اروپا و آمریکا را دیوانه کرده است.

وی با اشاره به ترور اساتید دانشگاه از جمله دکتر علی محمدی، شهریاری و عباسی، اظهار داشت: سابقه آمریکا و انگلیس و صهیونیسم در ترور و دزدیدن اندیشمندان بزرگ دنیا، قطعنامه 1737 یا 47 شورای امنیت سازمان ملل و نام بردن از دکتر شهریاری و دکتر عباسی به عنوان فعالان فناوری هسته ای ایران در این شورا، اظهار نظر رییس مؤسسه اطلاعات امنیتی انگلیس مبنی بر اینکه برای مشکل ایجاد کردن در روند دستاوردهای علم جدید در ایران تنها کار دیپلماسی جواب نمی دهد بلکه باید به اقدامات امنیتی و اطلاعاتی متوسل شد، تأمین مالی سازمان منفور ضد بشری منفاقین از سوی پارلمان اروپا و بسیاری از موارد دیگر همگی از عواملی است که ثابت می کند چه افرادی در ترور دانشمندان هسته ای ایران دست داشته اند.

ایران به کمتر از نابودی استکبار جهانی راضی نمی شود

حجت الاسلام فرزانه خطاب به آمریکا و انگلیس، بیان کرد: این دو کشور بدانند ایران اسلامی از زلال وحی سیراب شده، الگوی رهبری و امامت خود را از غدیر خود کسب کرده و با الهام از عاشورا، بال جهاد و شهادت را گرفته و پرواز کرده است نه از مبارزه خسته می شود، نه از کشت شدن می هراسد و نه به کمتر از نابودی استکبار جهانی از پای می ایستد./934/پ202/ص
ارسال نظرات