۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۹۲۳۱۶
استاد درس خارج حوزه علمیه قم:

مرجعیت حافظ کیان تشیع است

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه مرجعیت حافظ کیان تشیع است، وحدت بین اساتید و نهادهای تصمیم گیری در حوزه را ضروری دانست.
نشست مشترک جامعه مدرسين و اساتيد سطوح عالي و خارج حوزه علميه قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی رحمانی سبزواری، مدرس خارج حوزه علمیه روز شنبه در نشست مشترک جامعه مدرسین و اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در سالن همایش های مدرسه دارالشفا برگزار شد، با بیان اینکه حوزه‌های علمیه شیعه نگهبان اسلام ناب بوده اند، ابراز داشت: دشمنان همیشه قصد ضربه زدن به حوزه و اسلام را داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری با بیان اینکه اعتبار مرجعیت حافظ کیان تشیع است تصریح کرد: بقای اسلام ناب مرهون اعتبار مرجعیت است.

وی بیان داشت: در هیچ دانشی رأی عالمان حجت شرعی نیست، و تنها در دانش های حوزوی صدق آرای مجتهدان حجت شرعی است و کسی حق ندارد با آن مخالفت کند از این رو دشمنان در دو سه دهه اخیر تلاش بسیاری کردند تا رای مرجعیت و مردم را مثل یک رای عادی و سایر متخصصان جلوه بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری با بیان اینکه اعتبار مرجعیت در نظام تشیع از همه امور بالاتر است گفت: اختلاف طلاب و اساتید تا زمانی است که مراجع لب به سخن نگشوده اند و اگر وحدت و هماهنگی بین اساتید و مراجع بوجود نیاید، ضربه های سنگینی به حوزه وارد خواهد شد.

وی با بیان اینکه اساتید نباید در حوزه علمیه، بیگانه تلقی شوند، ابراز داشت: بزرگان حوزه باید به اساتید حوزه اعتبار بدهند و در جهت عدم اعتبار آنها سخنی گفته نشود.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری گفت: امروز نقش اساسی تربیت به عهده اساتید است و هر یک از مراجع و اساتید ضربه ببینند، حوزه آسیب دیده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم وحدت بین اساتید حوزه، جامعه مدرسین، شورای عالی حوزه و مراجع را ضروری دانست و بیان داشت: باید در این راستا یک زنجیره به هم پیوسته ایجاد شود تا شاهد رشد وبالندگی بیش از پیش حوزه باشیم. /924/پ202/ع

ارسال نظرات