۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۰۶:۵۲
کد خبر: ۹۲۳۶۶
به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان؛

دوره آموزشی روش تحقیق و پایان‌نامه نویسی در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دوره آموزشی روش تحقیق و پایان نامه نویسی ویژه‌ طلاب سطح سه مدارس علمیه خواهران مشهد، برگزار شد.
قلم، تحرير، مقاله، نوشته، بيانيه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دوره آموزشی روش تحقیق و پایان نامه نویسی ویژه طلاب سطح سه مدارس علمیه خواهران مشهد، با حضور حجت الاسلام علی جلائیان اکبرنیا، استاد حوزه و دانشگاه، سیزدهم آذر ماه در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) توس مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام جلائیان اکبرنیا هدف از تحصیل در سطح سه را تجزیه، تحلیل، ترکیب و ارزشیابی دانسته های سطح یک و دو دانست و گفت: طلاب در سطح یک به فراگیری دانش و کاربرد آن و توجه به محتوا می پردازند؛ اما در سطح سه به دنبال تحلیل مسائلی هستند که در سطوح قبل آموخته‌اند و باید خودشان تولید کننده باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه تحقیق را اندیشه سوز و وقت‌گیر خواند و خاطرنشان کرد: تحقیق در اصل از واژه «حق» است و ‌هنگامی که مسأله ای علمی درست درک شود، تحقیق نامیده می‌شود.

وی در مورد انتخاب موضوع پایان نامه تصریح کرد: «موضوع» باید دغدغه فرد و سؤال ذهنی او و دارای منابع قابل دسترس باشد و از مطالعات و تحقیقات انجام شده در کلاس و دوران تحصیل انتخاب شود، همچنین باید قابل جمع‌کرددن در مدت مشخص بوده و آرمانی نباشد؛ اما با معیارهای حوزه مطابقت داشته باشد.

حجت الاسلام جلائیان پایان‌نامه نویسی را از سایر پژوهش‌ها متفاوت دانست و افزود: پایان نامه افزون بر تولید علم، در مقام اثبات علمیت نگارنده است و باید دیدگاه اساتید راهنما و مشاور تأمین شود، هر پایان‌نامه برای هر مرکزی، شیوه‌نامه خاص دارد و باید حتما آن شیوه‌نامه خوانده شود.

گفتنی است، دوره آموزشی روش تحقیق و پایان نامه نویسی ویژه 50 نفر از طلاب سطح سه مدارس علمیه خواهران مشهد، روزهای دوازدهم و سیزدهم آذرماه در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) توس مشهد برگزار شد که در اولین روز، کلاس ها به صورت کارگاهی و با حضور خانم شریف، استاد دانشگاه فردوسی مشهد و با موضوع چگونگی جستجوی اطلاعات و مقالات علمی معتبر از پایگاه‌های علمی و معرفی چند پایگاه علمی برگزار شد./969/پ202/س
ارسال نظرات