۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۹۲۳۹۸
رییس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک:

واقعه کربلا بزرگ‌ترین حماسه ایثار، جهاد و شهادت در تاریخ است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک، با بیان این که، واقعه کربلا بزرگ‌ترین حماسه ایثار، جهاد و شهادت در تاریخ بوده و تا ابد هم پایدارخواهد ماند، گفت: دشمنان تلاش می‌کنند چهره زیبا و معنوی کربلا را به هر طریق ممکن مخدوش کنند.
عزاداري در اهواز
حجت الاسلام سعید علیپور، رییس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فرا رسیدن دهه محرم اظهار داشت: امروز دشمنان اسلام، سرسخت‌ترین دشمن سر راه خود را شیعه می‌دانند و همیشه به دنبال فتنه و اغواگری به هر شیوه‌ای هستند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک، در ادامه سخنان خود، خاطر نشان کرد: آنها هر فعالیتی که برای ترویج دین انجام می دهیم را رصد کرده و همه حرکات ما را زیر زره‌بین دارند که باید مراقب و مواظب باشیم و در این عرصه مداحان وظیفه‌ سنگین‌تری دارند.

حجت الاسلام علیپور افزود: دشمنان دین از حرکت‌های خودجوش، اهمیت و ارزش دادن به مناسبت‌های دینی، فرهنگی و مدیریت‌های مردمی آن‌که بدون دخالت نهادها و سازمان های دولتی برای ترویج و تقویت فرهنگ الهی است، هراس دارند و با برنامه‌ریزی و هزینه‌های سنگینی که می‌کنند به هتاکی کردن به ارزش‌های دینی و اولیا دین می‌پردازند.

وی با بیان این که، واقعه کربلا بزرگ‌ترین حماسه ایثار، جهاد و شهادت در تاریخ بوده و تا ابد هم پایدارخواهد ماند، گفت: دشمنان ما از درس گرفتن شیعیان از فرهنگ عاشورا می‌ترسند و تلاش می‌کنند چهره زیبا و معنوی کربلا را به هر طریق ممکن مخدوش کرده که مداحان باید هوشیار به مبانی و محتوای بلند اشعار و همچنین سلوک و رفتار خود در ترویج فرهنگ عاشورایی باشند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک، با تاکید بر این که مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، در ایام محرم همواره توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی را مدنظر قرار دهند، تصریح کرد: امروز حماسه‌ انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس که بر گرفته از فرهنگ عاشورایی است‌، الگوی ایثار و مقاومت در دنیا شده و باید همواره به ترویج و تقویت این اندیشه‌ها پرداخت.

حجت الاسلام علیپور گفت: مناسبت‌های دینی فرصت های ارزشمند ترویج فرهنگ الهی بوده و همین حرکت های سینه‌زنی و عزاداری‌های محرم الحرام و عاشورا در روحیه جامعه اثر گذارترین فرهنگ است که دشمنان با نوکر‌پروری به هر طریقی برای رخنه و کم جلوه دادن آن تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: قیام و حرکت امام حسین(ع) الگویی ابدی برای امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز و برپا داشتن ستون دین در برابر حرکت‌های سخیفانه بنی‌امیه و خیانت و جنایاتی که در حق شیعان و جامعه مسلمانان و بشریت روا داشتند، بود و امروز هم دشمنان خارجی و نوکران و سر‌سپردگان داخلی، کمتر از آنها نبوده و مداحان باید با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری و روحانیت آگاه، دست رد به سینه دشمنان زده و با الگوگیری از حضرت زینب(س) در قیام کربلا، پیام رسان ارزش‌ها باشند./945/پ202/الف
ارسال نظرات