۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۹۲۴۰۵

850 مسجد آذربایجان غربی نیازمند مرمت و بازسازی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: 850 باب مسجد در سطح استان نیازمند مرمت و بازسازی است.
مسجد
حجت الاسلام روح الله بیگی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به نیاز 850 مسجد سطح استان به مرمت و بازسازی اظهار داشت: از این تعداد 350 باب مسجد از ابتدای سال مرمت و بازسازی شده و هم اکنون آماده پذیرایی از عزاداران حسینی است.

وی مبلغ هزینه شده برای مرمت و بهسازی این مساجد را پنجاه میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: سی میلیارد ریال اعتبارات دولتی و بیش از بیست میلیارد ریال کمک‌های مردمی است.

حجت الاسلام بیگی ادامه داد: حدود شصت درصد مساجد مرمت شده در مناطق روستایی و بقیه در مناطق شهری واقع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از اختصاص مبلغی حدود‌ یکصد میلیارد ریال برای مساجد استان خبر داد و گفت: تا کنون حدود سی میلیارد ریال آن به مساجد تزریق شده و مابقی نیز تا پایان سال مالی پرداخت می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که هفتاد درصد هزینه های احداث، بازسازی و مرمت مساجد استان از سوی مردم خیر و مسجد ساز استان تأمین می‌شود، پیش بینی کرد: کمک‌های مردمی و خیرین مسجد ساز استان در جهت احداث، مرمت و بهسازی مساجد تا پایان سال جاری به بیش از یکصد میلیارد ریال برسد.

در آذربایجان غربی سه هزار و 787 مسجد وجود دارد که تاکنون 350 باب آن بازسازی و مرمت شده و 450 باب دیگر نیز در انتظار تزریق اعتبار و کمکهای مردمی برای مرمت و بازسازی است./936/پ202/س
ارسال نظرات