۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۹۲۴۰۷
امام جمعه نکا:

دنیای غرب امروز به شکست تئوری علم منهای دین پی برده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا علم منهای دین و خدا را عامل بدبختی و بی بندوباری بشر دانست و گفت: دنیای غرب امروز به ماهیت علم بدون دین پی برده است و به اصل دین پناه آورده است.
حجت الاسلام محمد باقر محمدي لائيني امام جمعه نکا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا، امروز در همایش روز دانشجو با گرامیداشت 16 آذر ماه، اظهار داشت: فرار از دین در دنیای غرب امروز با بازگشت به دین، به فراموشی سپرده شده و دنیای غرب به ماهیت اصلی علم بدون دین پی برده است.
 
وی افزود: علم منهای دین و خدا، عامل بدبختی و بی بندوباری است و قرن بیستم با توجه به این که علمی ترین قرن بوده است اما به دلیل افزایش بی دینی و عدم توجه به ارزش های دینی و خدا، بزرگترین جنگ ها و بی بندوباری ها در این قرن به وقوع پیوسته است.
 
امام جمعه نکا یادآور شد: اینکه فردی کارشناس، دکتر و مهندس رشته ای باشد و خدا را نشناسد، آن علم سکولاریسم غربی است که مختص جهان غرب است که غرب را به نابودی کشانده است.

حجت الاسلام محمدی لایینی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نخبگان و حوزویان بیان داشت: رهبری در این دیدار چهار حوزه فکر، علم، زندگی دنیوی و انسان را مورد ارزیابی و نظریه پردازی قرار دادند و راهبردهای پیشرفت اسلامی را در این زمینه بررسی کرده اند که نتایج خوبی هم در برداشته است.
 
وی ادامه داد: فکر، زیر ساخت و بنای همه علوم در جامعه است و باید به صورت راهبردی در بخش توسعه علوم مختلف در کنار دین و معنویات، تلاش شود.
 
امام جمعه نکا، افزود: علم بندگی، ستایش و پرستش خداوند از جمله علومی هستند که باید مورد توجه خاص قرار گرفته و اکنون که دشمن با جنگ نرم در پیکار با جوانان و ارزش های دینی جامعه وارد شده است، باید اعتقادات خود را تقویت کنیم.

حجت الاسلام محمدی لایینی اضافه کرد: همه علوم طبیعی در راستای علم بندگی و پرستش خداوند است و علم بندگی خداوند در همه موجودات وجود دارد و انسان نیز به عنوان اشرف مخلوقات، باید این علم را سرلوحه کارهای خود قرار دهد.
 
وی تصریح کرد: دانشجویان باید با بهره مندی از علوم مختلف، اصل و مبنای کار و علم خود را خداشناسی و خداپرستی بدانند.
 
امام جمعه نکا افزود: چگونه زندگی کردن، علمی است که باید در نهاد آدمی شکوفا شود و نسل جوان باید از صاحب روز دانشجو، که برای خدا و استقلال این مملکت از دنیا و خون خود گذشتند، درس عزت و استقلال بگیرند./950/پ202/الف

ارسال نظرات