۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۹۲۴۵۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم:

روضه‌های مستند و نوحه‌های عزتمندانه خرافات را از بین می‌برد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، گفت: روحیه شجاعت و ایستادگی دلیرمردان عاشورا را به جهانیان نشان دهیم تا مستکبران جرأت نکنند در برابر ملت ما بایستند.
حجت‌الاسلام عباس اسكندري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در گردهمایی مبلغات و مسؤولان هیئات مذهبی بانوان که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های این اداره‌کل برگزار شد با اشاره به جنگ نرم دشمنان انقلاب، شرایط جامعه امروز را بسیار حساس دانست.

وی، افزود: دشمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی همه نوع توطئه‌ای را از آشوب‌های اوائل پیروزی انقلاب گرفته تا ترورها، جنگ هشت ساله تحمیلی، محاصره‌ اقتصادی و هجمه‌های فرهنگی تجربه کرده، اما به نتیجه نرسیده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، خاطرنشان کرد: امروز عوامل و عناصر داخلی دشمن بسیج شده‌اند و با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای در تلاشند ذهن مردم را از واقعیت و حقیقت انقلاب منحرف کنند، که باید مراقب این دسیسه‌ها بود.

وی، رسالت مبلغان را در این زمینه سنگین توصیف کرد و با بیان این‌که مردم را در ایام محرم با عمق دین آشنا کرده و از کارهای ظاهرفریب بپرهیزیم، اظهار داشت: مبانی معرفت دینی را برای مردم به خوبی بیان کنیم تا طعم شیرین دین چشیده شود.

حجت‌الاسلام اسکندری، اضافه کرد: اگر مردم طعم شیرین دین، دینداری و دین‌باوری را بچشند، هیچ قدرتی نمی‌تواند آنها را از دین جدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که نماز، ایجاد روحیه امر به معروف و نهی از منکر و حجاب از مباحث رکنی جامعه اسلامی امروز است، خواستار اهتمام مبلغات در زمینه ترویج احکام شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، عدم واکنش نسبت به منکر را از سوی برخی نوعی بدعت دانست که دشمنان اسلام در میان مردم ترویج داده‌اند و گفت: همه مؤمنان در حفاظت از دین، مسؤولند.

وی، تصریح کرد: کسانی که به آزادی رفت و آمد خانم‌ها معتقدند و برای نوع پوشش تفاوتی قائل نیستند، باید بدانند که این‌گونه نیست، افراد در انجام فعل هنجار آزادند، نه کارهای ناهنجار.

حجت‌الاسلام اسکندری در ادامه به مسأله خرافات در عزاداری‌ها اشاره کرد و با بیان این‌که خرافات پایه دین را می‌پوساند و آن را از بین می‌برد، گفت: دشمنان زمانی که دیدند توان مقابله با عزاداری سیدالشهدا‌(ع) را ندارند، به ایجاد انحراف و بدعت‌های مختلف در عزاداری‌ها پرداختند.

وی، روضه‌های مستند و نوحه‌های عزتمندانه را سبب از بین رفتن هرنوع خرافات دانست و ابراز داشت: برخی با جسارت هرچیزی را به اهل بیت‌(ع) نسبت می‌دهند و به راحتی آنان را ذلیل می‌کنند، در حالی که افراد معمولی نبوده بلکه برگزیدگان خداوند هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، ادامه داد: امام حسین‌(ع) اگر آن شرایط سخت را پذیرفت و با عده‌ای کم در برابر لشکر ستم ایستاد و جسم شریفش را در راه دین داد به سبب باقی ماندن دین بود.

وی با بیان این‌که روحیه شجاعت و ایستادگی دلیرمردان عاشورا را به جهانیان نشان دهیم تا مستکبران جرأت نکنند در برابر ملت ما بایستند، سوق مردم به سمت ولایتمداری و تفهیم جایگاه ولایت فقیه را مورد تأکید قرار داد و زنده نگاه داشتن روح نشاط، شهامت و شجاعت در مردم را ضروری دانست. /920/پ202/ص
ارسال نظرات