۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۹۲۴۶۶
رییس دفتر تبلیغات اسلامی:

مبلغان مطالب صحیح و مستند را برای مردم بازگو کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تاکید بر حضور جدی مبلغان در عرصه تبلیغ اظهار داشت: روحانیان و مبلغان مطالب صحیح و مستند را برای مردم بازگو کنند.
حجت الاسلام رباني
حجت الاسلام سید حسن ربانی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از اعزام بیش از هشت هزار مبلغ در کشور به مناسبت ماه محرم خبر داد و گفت: این اعزام ها از طریق شعب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در استان های خوزستان، خراسان، قم، اصفهان و شهرستان ایرانشهر انجام خواهد شد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که تجمیع ظرفیت های نهادهای فرهنگی سبب افزایش اثر بخشی در حوزه تبلیغ می شود، بر نیاز سنجی مجموعه های فرهنگی و انتقال آنها به حوزه علمیه قم تأکید کرد و اظهار داشت: دستگاه های فرهنگی با رصد کردن اولویت های تبلیغ و انتقال آنها به قم می توانند سبب برنامه ریزی بهتر و منسجم تر برای استان ها شوند.

وی با تأکید بر انتقال بازخورد حضور مبلغان در مناطق اعزامی به قم، خطاب به مبلغان ابراز داشت: روحانیان و مبلغان مطالب صحیح و مستند را برای مردم بازگو کنند.

حجت الاسلام ربانی همچنین افزود: مداحان از استفاده آهنگ ها و سروده های نامناسب و بیان خرافات در مراسم عزاداری پرهیز و با بهره گیری از اشعار مکتبی سبب تأثیرگزاری بیشتر و هدایت جامعه به سوی معارف غنی اسلامی شوند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، ایام محرم را فرصتی استثنایی خواند که مردم جان و دل خود را در اختیار مکتب اهل بیت(ع) قرار می دهند، افزود: باید به خوبی از این فرصت جهت ارتقاء فکری، علمی و معنوی مردم استفاده کرد که این مسأله سبب التزام عملی جامعه به مکتب ائمه اطهار(ع) می شود.

وی هدف از سفر به استان خوزستان را نظارت بر عملکرد این دفتر در خوزستان و دریافت مشکلات موجود دانست و گفت: شرکت در سومین سالگرد تأسیس حوزه علمیه المهدی(عج) برادران و الزهرا(س) خواهران مسجدسلیمان و همچنین در یادواره شهدای روحانی این شهرستان از دیگر اهداف سفر به خوزستان است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که حوزه های علمیه خوزستان از توان و ظرفیت بسیار ارزشمندی برخوردار است، اذعان داشت: اکنون ظرفیت های این استان به خوبی فعال نیست؛ از این رو خوزستان نیازمند ارتقاء سطح علمی و مهارتی و هم ساماندهی و سازماندهی است.

وی با تأکید بر این که دستگاه های تبلیغی و فرهنگی باید به ظرفیت های استان توجه کنند ابراز داشت: این دستگاه ها باید افزون بر اجرای برنامه های آموزشی و ارتقایی برای طلاب و روحانیان، با بخش های مختلف در حوزه فرهنگ استان، هماهنگی لازم جهت بکارگیری و ساماندهی این نیروها انجام شود.

حجت الاسلام ربانی افزود: اقداماتی در این راستا انجام شده تا با حضور مؤثر روحانیان و مبلغان در خوزستان، زمینه های افزایش مهارت ها و همچنین کیفیت بخشی به فعالیت ها فراهم شود./945/ت302/ص
ارسال نظرات