۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۹۲۴۹۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

پیام عاشورا با زبانی ساده برای مردم تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان به نقش مبلغان در تبیین پیام عاشورا اشاره کرد و بیان داشت: وعاظ و خطبا باید در ماه محرم پیام اصلی قیام امام حسین(ع) و یارانش باوفایش را به گونه ای روان برای مردم به ویژه نسل جوان بازگو کنند.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، امروز در همایش مبلغان عاشورایی در گرگان، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، تبیین مناسب نهضت حسینی را یکی از مهم ترین وظایف مبلغان برشمرد و گفت: ماه محرم فرصت مناسبی برای شناخت بیشتر با اهداف قیام عاشورا است.

وی، واقعه عاشورا مملو از پیام های عبرت آموز دانست و افزود: درک صحیح از پیام عاشورا می تواند ما در رسیدن به سعادت واقعی هدایت کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان به نقش مبلغان در تبیین پیام عاشورا اشاره کرد و بیان داشت: وعاظ و خطبا باید در ماه محرم پیام اصلی قیام امام حسین(ع) و یارانش باوفایش را به گونه ای روان برای مردم به ویژه نسل جوان بازگو کنند.

حجت الاسلام ولی نژاد با تأکید براین که مبلغان باید از بیان مطالب غیر مستدل دوری کنند، خاطرنشان کرد: همه سخنانی که در خصوص نهضت حسینی بیان می شود باید از منابع معتبر استخراج شده باشد.

وی در ادامه سخنان خود هیأت های مذهبی را محور اصلی عزاداری امام حسین(ع) دانست و افزود: وظیفه اصلی هیأت های مذهبی این است که هدف قیام امام حسین(ع) را به خوبی درک کرده و آن را برای مردم تبیین کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، ترویج فرهنگ اصیل اهل بیت(ع) را از مهم ترین وظایف هیأت های مذهبی دانست و خاطرنشان کرد: هیأت های مذهبی در بهسازی و توسعه فضای فرهنگی دینی جامعه نقش تأثیر گذاری بر عهده دارند.

حجت الاسلام ولی نژاد، احیای محرم، صفر و ابلاغ پیام انقلاب حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را مهم ترین وظیفه هیأت های مذهبی دانست و گفت: تشکل های دینی باید در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) تلاش بیشتری داشته باشند.

وی با بیان این که هیأت های مذهبی از ظرفیت بالایی برای هدایت جوانان در جامعه اسلامی برخوردارند، افزود: هیأت های مذهبی باید از این فرصت برای تبیین و ترویج صحیح فرهنگ اسلامی استفاده کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با تأکید بر این که زدودن آثار خرافه، افراطی‌گری، پرداختن به شأن و قداست و بیان مظلومیت کربلا باید مورد توجه هیأت‌های مذهبی قرار گیرد، افزود: هیأت های مذهبی باید تلاش کنند آیین‌های عزاداری اصیل با شعرها و آهنگ‌های نامناسب منحرف نشود.

حجت الاسلام ولی نژاد با اشاره به این که انگیزه های دینی و معنوی در هیأت های مذهبی همواره برجسته است، خاطرنشان کرد: شکل گیری، تحکیم و ترویج اعتقادات مذهبی در هیأت های مذهبی صورت می گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که متأسفانه برخی انسان ها منفعت طلب برای دستیابی به مادیات و ارضای حس دنیا طلبی خود گاهی اشعاری را سروده یا کتبی را به چاپ رسانده‌اند که از پایه و اساس لازم برخوردار نیست، ادامه داد: این افراد مقصرینی هستند که باید با ایراد پند و نصیحت آنها را از مسیری که در آن قرار گرفته‌اند بازگرداند تا بیش از این به سرمایه گرانقدر عاشورا، محرم و مراسم مذهبی لطمه نزنند.

حجت‌الاسلام ولی‌نژاد با اشاره به این که دشمنان و معاندان دین مبین اسلام همواره به دنبال صدمه زدن به این دین الهی هستند، ادامه داد: روحانیان باید از فعالیت های این گروه ها برای ضربه زدن به اعتقادات مذهبی مردم جلوگیری کند./950/پ202/الف
ارسال نظرات