۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۹۲۴۹۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

افزایش معرفت دینی مردم سرلوحه فعالیت های مداحان باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: مداحان اهل‌بیت باید در اشعار خود از سبک‌های بی‌محتوا پرهیز کرده و سبک نوحه‌های خود را به سمت سبک‌های دینی، مذهبی و ارزشی سوق دهند.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در کارگاه آموزشی مداحان استان، گفت: وظیفه مداحان شناساندن اهل‌بیت (ع) به مردم است و باید در اشعار و نوحه‌های خود رضایت خداوند و اهل ‌بیت(ع) را نیز ملاک عمل قرار دهند.

وی افزود: مداحان اهل‌بیت(ع) باید عظمت و فضائل ائمه و عبرت‌های عاشورا را به گونه‌ای برای مردم بیان کنند که نسل جوان در جریان واقعه کربلا قرار گیرند. 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: مداحان اهل‌بیت باید در اشعار خود از سبک‌های بی‌محتوا پرهیز کرده و سبک نوحه‌های خود را به سمت سبک‌های دینی، مذهبی و ارزشی سوق دهند. 

وی با تأکید براین که همه تلاش مداحان باید در جهت افزایش معرفت دینی مردم خلاصه شود، بیان داشت: وظیفه مداحان شناساندن اهل‌بیت(ع) به مردم است و باید در اشعار و نوحه‌های خود رضایت خداوند و اهل ‌بیت(ع) را نیز ملاک عمل قرار دهند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که مداحان اهل‌بیت(ع) باید عظمت و فضائل ائمه و عبرت‌های عاشورا را به گونه‌ای برای مردم بیان کنند که نسل جوان در جریان واقعه کربلا قرار گیرند، اضافه کرد: مداحان اهل‌بیت باید در اشعار خود از سبک‌های بی‌محتوا پرهیز کرده و سبک نوحه‌های خود را به سمت سبک‌های دینی، مذهبی و ارزشی سوق دهند.

حجت الاسلام شکریان ادامه داد: مداحان و ذاکران، دل‌سوختگان اهل بیت(ع) هستند که در سخت‌ترین شرایط، برنامه‌های مذهبی، نشر احکام الهی و پیام فلسفه عاشورای حسینی را برگزار و انجام وظیفه می‌کنند. 

وی با بیان این که مداحان نقش هدایت معنوی مردم را به عهده دارند، تصریح کرد: امیدواریم با کمک خداوند و عنایات اهل بیت(ع) و همچنین همت و تلاش بیش از پیش آسیب را از بدنه و پیکره مداحی به حداقل برسانیم.

حجت الاسلام شکریان، مطالعه دقیق و ارائه مطالب مستند، عدم مبالغه در مداحی و خلوص نیت را از شرایط مداحی عنوان کرد و افزود: هنر مداحی مورد تحسین اهل بیت(ع) بوده و وظیفه مداحان است که با مطالعه دقیق سیره ائمه معصومین(ع) و اخلاص در عمل، عظمت این خاندان بویژه هدف بزرگ امام حسین(ع) را ترویج کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین با تأکید براین که فلسفه عزاداری سالار شهیدان را باید منطقی و عالمانه تبیین کنیم، تصریح کرد: بیان صحیح این نهضت عظیم سبب خنثی شدن شبهه افکنی‌ها و تهدید‌های جدی که فلسفه قیام عاشورا را نشانه گرفته اند می شود./950/پ202/الف
ارسال نظرات