۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۹۲۶۰۱
نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری:

امر به معروف و نهی از منکر بزرگترین درس قیام عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری گفت: قیام امام حسین(ع) در جهت احیای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با بدعت ها در دین بوده است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام و المسلمین سید صابر جباری، نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری، امشب در مراسم سوگواری سیدالشهداء(ع) و همچنین گرامیداشت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر در نیروگاه شهید سلیمی نکا، اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) در جهت احیای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با بدعت ها در دین بوده است.

وی افزود: کسانی که در جامعه محافظه کاری می کنند و در مقابل بدعت ها، موضع گیری ندارند خائن هستند و باید با آنها برخورد شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تشریح قیام عاشورا و دستاوردهای مهم این حرکت تاریخی‌ بیان داشت: امام حسین(ع) با نثار خون خود و ایستادگی در مقابل زورگویان و قدرت طلبان فاسد به بشریت درس عزت و آزادگی داد.

حجت الاسلام و المسلمین جباری، با تاکید پرهیز از خرافه گویی، ادعاها و سخنان غیر واقعی از مسؤولان هیأت‌های عزاداری خواست تا در این خصوص بیشتر دقت کنند.

وی یادآور شد: اسلام با احیای امر به معروف و نهی از منکر، زنده است و باید در این راستا به صورت اصولی در جامعه کار شود.

امام جمعه بهشهر با اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر ترویج ارزش های ائمه اطهار(ع) در عزاداری ها و پرهیز از خرافات، تبیین معارف اسلامی اعم از اعتقادات تاکید دارند و مراسم عزاداری ماه محرم نیز، باید بر اساس اخلاق، احکام، سیره پیامبر اعظم(ص) و ائمه معصومان(ع) برگزار شود.

وی ادامه داد: هفته اول ماه محرم به عنوان هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، نام گرفت تا این فریضه الهی به صورت عملیاتی در جامعه پیاده شده و جامعه از انحطاط و سقوط، نجات یابد.

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری، با بیان این که دین اسلام دین مصونیت است خاطر نشان کرد: باید این مسائل به درستی در جامعه امروز تبیین شود و جوانان ما با اسلام و محرم و مناسبت ها انس بگیرند.

امام جمعه بهشهر تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر نیازمند عزم همگانی و جدی است و اگر امام حسین(ع) با جان خود برای اسلام قیام نمی کرد، خبری از اسلام نبود.

حجت الاسلام و المسلمین جباری تاکید کرد: ماه محرم، فرصت بسیار خوبی برای عزاداری برای سالار شهیدان است و خطبا باید در این مراسم مردم را با معارف دین آشنا ‌کنند، اگر امام حسین(ع) در محرم سال 61 هجری برای احیای دین قیام کرد، عزاداری او در طول تاریخ بستری برای احیای دین و تبیین معارف دین خدا شد./950/پ202/الف
ارسال نظرات