۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۹۲۶۰۳
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

مبنای گفتمان اصولگرایی پایبندی به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ عضو فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی با بیان این که در گفتمان اصولگرایی می‌توان چندین جریان وجود داشته باشد، گفت: پایبندی به ولایت و انقلاب و اصولی که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند مبنا و اصول، گفتمان اصولگرایی را تشکیل می‌دهد.
اصولگرايان
سید حسین نقوی حسینی، نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ضرورت اهتمام نیرو‌های اصولگرا اظهار داشت: اصولگرایی یگ گفتمان است نه یک حرکت حزبی و نیرو‌های اصولگرا موظف هستند در کنار اختلاف سلیقه در جهت این گفتمان حرکت کنند.

وی افزود: این تلقی غلطی است که در برخی محافل سیاسی، اصولگرایی و اصولگرایان را یک حرکت و تشکیلات حزبی قلمداد می‌شود، چون‌ اصولگرایی گفتمان پایه نظام است.

عضو فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که گفتمان با جریان متفاوت است، تأکید کرد: در گفتمان اصولگرایی می‌توان چندین جریان وجود داشته باشد و افراد هر یک از جریانات می‌توانند باهم اختلاف سلیقه داشته باشند؛ اما‌ باید در نظر داشت که در نهایت همه این جریانات بر پایه گفتمان اصولگرایی حرکت می‌کنند.

وی همچنین در تعریف اصولگرایی گفت: پایبندی به ولایت و انقلاب و اصولی که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند مبنا و اصول، گفتمان اصولگرایی را تشکیل می‌دهد.

کارشناس امور امنیت و سیاست خارجی مجلس هشتم با بیان این‌که برخی حرکت‌های شخصی سبب ‌می‌شود که در اصولگرایان انشقاق و انشعاب احساس شود، بیان کرد: با این حال تصور ما این است که وحدت و یکپارچگی اصولگرایان در حال حاضر خوب است.

وی همچنین با اشاره به این‌که گفتمان اصولگرایی قائل بر آن است که اصولگرایان از دولت حمایت کنند، اظهار داشت: اگر شخص یا اشخاصی با نام اصولگرا در جهت تضعیف دولت قدم بردارد در چارچوب اصولگرایی تعریفی ندارد‌، به همین خاطر این افراد باید تکلیف خود را با اصولگرایی مشخص کند./955/ت302/س
ارسال نظرات