۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۹۲۶۴۶
مدیر کل تبلیغات خراسان شمالی:

محرم، فرصتی ارزشمند و پایدار برای ترویج فرهنگ اهل بیت ‌است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: عاشورای حسینی فرصتی ارزشمند و پایدار برای تقویت تقوا و‌ فرهنگ اهل بیت(ع) در دل مؤمنان است‌.
حرم امام حسين(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، روز گذشته در همایش بصیرت حسینی که ویژه مبلغان‌، علما و روحانیان استان ‌برگزار شد، با بیان این‌که دین شناسی غیر از دینداری است، افزود‌: عاشورای حسینی یک فرصت منور ماندگاری برای تقویت و تقوی و بذر افشانی دل محبان و عاشقان اهل بیت(ع) است که توفیق آن نصیب روحانیان شده است.

وی افزود: جامعه فرهیختگان و نخبگان نیاز به دین شناسی بیشتر دارند و داشتن بصیرت و بینش‌، لازمه این شناخت است‌.

وی تصریح کرد‌: با توجه به اهمیت سامان‌دهی روحانیان و مداحان و برگزاری مراسم روضه و مرثیه‌، روحانیان وظیفه دارند در این بحث مشاور‌، امین و ناظر بر درست برگزار شدن مراسم باشند تا این برنامه‌ها جهت دهی درستی پیدا کند‌.

حجت الاسلام روحانی‌نیا در ادامه تصریح کرد: روحانیان باید اصطلاحات زیبا و اثر‌گذاری را در این حوزه مطرح و تلاش کنند، برخی آداب غلط و خرافه‌گری‌هایی را که در برگزاری برخی از این مراسم ها وجود دارد، بردارند.

مدیر کل تبلغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر این‌که جامعه و نخبگان نیازمند مسأله مهم دین‌شناسی بیشتر هستند، اظهار داشت : رسالت تبلیغ و حضور در هیأت مذهبی در کنار شور و شعور حسینی مهم‌ترین هدف در عرصه تبلیغ ماه محرم است.

وی با بیان این که در ایام عزاداری عاشورای حسینی، ساماندهی مداحان و هیأت‌های مذهبی ضرورت دارد‌، خاطر نشان کرد: هیئات مذهبی باید دارای روحانی و مسجد‌محور باشند تا راه‌های خرافه و پیراهه‌ها به هیأت‌های دینی و مذهبی بسته شود.

گفتنی است، این همایش روزگذشته در تالار حافظ بجنورد برگزار شد./966/پ202/س

ارسال نظرات