۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۹۲۶۸۷

برنامه های ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر مازندران تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر مازندران، مهم ترین برنامه های این ستاد در هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر را اعلام کرد.
امر به معروف و نهي از منکر
روح الله عبادی، رییس دفتر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، مهم ترین برنامه های این ستاد در هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر را اعلام کرد.

وی با اشاره به نامگذاری هفته نخست ماه محرم به عنوان هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر، از امام حسین(ع) به عنوان احیاء اگر امر به معروف و نهی از منکر در دنیا نام برد و افزود: بزرگترین انگیزه قیام سالار شهیدان مسأله امر به معروف و نهى از مـنکر بود.

عبادی، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را تضمین‌ کننده سلامت جامعه دانست و با اشاره به این که رعایت این فریضه مهم اجتماع را در برابر هرگونه گناه و آلودگی حفظ می‌کند، ادامه داد: امام حسین(ع) در قیام عاشورا از اهداف نهضت همه انبیا‌ دفاع کردند و برای حراست از مکتب اسلام و حفظ شریعت محمدی (ص) که در آن زمان در معرض فنا بود، قیام کردند. 

وی، امر به معروف و نهی از منکر را تکلیفی عمومی و وظیفه‌ای همگانی برای مسلمانان دانست و تصریح کرد: ماه محرم با نام حضرت امام حسین(ع) پیوند خورده و فریضه امر به معروف و نهی از منکر بزرگ‌ترین آموزه نهضت عاشورا است.

رییس دفتر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر مازندران در بخش دیگری از سخنان خود، سیاست گذاری و تعیین خط و مشی دستگاه های اجرایی، نهاد ها و سازمان های دولتی و غیر دولتی در جهت بسط و گسترش و احیاء امر به معروف و نهی از منکر را از جمله مهم ترین رسالت ستاد احیاء در استان اعلام کرد.

عبادی، امر به معروف و نهی از منکر را یکی از موضوعات مورد تأکید در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: باید با بسیج و هدایت امکانات و ظزفیت های موجود در کشور در جهت احیاء این فریضه مهم اسلامی تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی همچنین به نامگذاری روز های هفته احیاء امر به معرف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: سه شنبه به عنوان نخستین روز این هفته با عنوان حوزه، دانشگاه، مدارس تذکر لسانی نام گذاری شد.

وی چهار شنبه را روز مساجد، هیأت های مذهبی، اصناف، احزاب تذکر لسانی، پنج شنبه را روز ایثارگران، بسیج، نیروهای مسلح تذکر لسانی، جمعه را روز ولایت، وحدت، انتظار تذکر لسانی، شنبه را روز رسانه ملی، مطبواعات فضای مجازی تذکر لسانی، یک شنبه را روز دولت، ادارات، کارخانجات تذکر لسانی و دوشنبه را نیز روز خانواده، جوانان، بانوان تذکر لسانی اعلام کرد.

عبادی در ادامه افزود: برنامه های این هفته در 19 شهر و 86 اداره، سازمان، دانشگاه و دیگر مراکز مهم استان مازندران برگزار خواهد شد.

رییس دفتر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر مازندران ادامه داد: علاوه بر دستگاه های اجرایی و نهاد های دولتی برنامه های هفته احیاء امر به معروف و نهی ازمنکر در62 اتحادیه، هیأت های مذهبی، مساجد و شورای امر به معروف و نهی از منکر استان برگزار می شود.

عبادی همچنین از اختصاص یک خطبه نماز جمعه این هفته شهرها و مناطق استان مازندران به موضوع امر به معروف نهی ازمنکر خبر داد و بیان داشت: دیدار مدیران و اعضای شورای امر به معروف و نهی ازمنکر بخش های مختلف استان با نماینده ولی فقیه در استان، گردهمایی بانوان دستگاه های دولتی، همایش شورای های امر به معروف و نهی از منکر اصناف و اتحادیه ها، تجمع نمازگزاران بعد از نماز جمعه این هفته استان، صدور بیانیه با عنوان تجدید میثاق با احیاگر امر به معروف و نهی از منکر امام حسین(ع) با شعار همت و کار مضاعف، تذکر لسانی وظیفه همگانی، هماهنگی و تعامل با صدا و سیما جهت اختصاص بخشی از برنامه های شبکه طبرستان به موضوع امر به معروف و نهی از منکر، پخش مصاحبه اعضای این ستاد در استان را بخشی از مهم ترین برنامه های ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در مازندران اعلام کرد./950/ت302/الف
ارسال نظرات