۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۹۲۸۳۷
امام جمعه اندیمشک:

هیأت‌‌های مذهبی برای دوری از بدعت، نیازمند تبیین حقایق دینی هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اندیمشک با بیان ضرورت تبیین سیره اهل بیت عصمت و طهارت برای عزاداران حسینی گفت: دوری از انحرافات و خرافات و تبیین اهداف قیام و بیان واقعیت‌های دینی در مراسم عزاداری باید جدی گرفته شود.
حجت الاسلام خدامي، امام جمعه انديمشک
حجت الاسلام نعمت الله خدامی، امام جمعه اندیمشک، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر‌ اظهار داشت: فلسفه قیام امام حسین‌(ع) و نهضت عاشورا بپا داشتن نماز و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام خدامی‌ با بیان این که باید تحلیل و تشریح فلسفه شکل‌گیری قیام عظیم عاشورا در کشور و جامعه اسلامی به شکل مطلوب صورت بگیرید، ابراز داشت: امام حسین‌(ع) و همه یاران وفادارش برای اسلام و تحقق همه مکارم اخلاقی و انسانی به شهادت رسیدند.‌

رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان‌ در ادامه سخنانش تصریح کرد: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین هدف قیام عاشورا بود و هیأت‌های مذهبی باید در عزاداری‌ها به این اهداف توجه کنند و آن را زنده نگهدارند.

امام جمعه اندیمشک از مبلغان دینی و مداحان خواست در ایام ماه محرم و در سخنان و اشعار خود در باب معارف دینی، سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه امام حسین‌(ع) را برای عزاداران بازگو کنند و گفت: دوری از انحرافات و خرافات و تبیین اهداف قیام و بیان واقعیت‌های دینی در مراسم عزاداری باید جدی گرفته شود.

وی همچنین هراس غرب را از انقلاب‌های الگو گرفته از قیام عاشورا مورد تحلیل قرار داد و ادامه داد: آنچه امروز شاهد آن هستیم اقتدار، عزت و پیشرفت ایران اسلامی است که در سایه قیام عاشورایی ملت ایران و تبعیت از رهبر فقید انقلاب اسلامی و ایستادگی در برابر موج عظیم توطئه‌ها و فتنه‌ها به برکت رهبری مدبرانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی حاصل شده است.

حجت الاسلام خدامی‌ تأکید کرد: عزاداری برای امام حسین‌(ع) یک عبادت است و چگونگی عبادت باید از سوی خداوند یا روایات و احادیث باشد؛ از این رو هیچ‌کدام از عزاداری‌هایی که سبب لطمه زدن به شیعه شده باشد از سوی بزرگان ما نقل نشده است بنابراین نمی‌توانیم هرطوری که دلمان خواست برای اباعبدالله(ع) عزاداری کنیم.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه، با بیان این‌که باید در ماه‌های محرم و صفر همه مردم به ویژه نسل جوان با اهداف نهضت حسینی و راه‌های استمرار آن آشنا شوند، ادامه داد: آنچه در ماه محرم حسینی باید مد نظر قرار گیرد همان درس‌ها و پیام‌های آن است./945/ت302/س
ارسال نظرات