۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۹۲۹۹۵
مسؤول بسیج طلاب آذربایجان شرقی:

یادواره شهدا مسیر حقیقی زندگی را به نسل جوان نشان می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج طلاب آذربایجان شرقی گفت: هدف از برگزاری کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا پیدا کردن راه شهدا و قرار دادن این راه به عنوان مسیر حرکت است، این کار رسالتی خطیر است که بر دوش همگان است.
یادواره شهدا مسیر حقیقی زندگی را به نسل جوان نشان می‌دهد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، یادواره شهدای خیابان شهید شریفی تبریز، امروز در مسجد خاتم الانبیاء برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالرحیم سرایی، مسؤول بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی در این یادواره گفت: بنی امیه سعی می کرد با شهادت امام حسین(ع)، مکتب این حضرت را نابود سازد تا از دین، قرآن و اسلام اثری باقی نماند غافل از این‌که با شهادت آن حضرت درخت اسلام آبیاری می شود.

وی افزود: در حماسه دفاع مقدس شهیدان باکری، یاغچیان، همت و ... همچون مالک اشتر دوران امام علی(ع) و 72 تن از یاران باوفای امام حسین (ع) درخشیدند و پشتیبان ولایت فقیه بودند، در آن دوران نیز صدام معدوم به خیال این‌که با حمله به ایران مکتب تشیع را نابود خواهد کرد، مرتکب آن جنایات شد.

حجت‌الاسلام سرایی با تأکید بر این‌که شهدا ولایت‌پذیر بودند، پس ما نیز در ادامه راه شهدا باید ولایت‌پذیر باشیم، گفت: هدف از برگزاری کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا پیدا کردن راه شهدا و قرار دادن این راه به عنوان مسیر حرکت است، این کار وظیفه و رسالتی خطیر است که بر دوش همه است.

وی تصریح کرد: نسل جوان باید بدانند که شهدا برای استقرار حکومت اسلامی و محکم شدن ریشه‌های این حکومت جانفشانی کردند و کنگره شهدا به دنبال محقق شدن این مسیر، زنده ماندن اسلام و احیای آن است.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این‌که یکی از نعمت های بزرگ دین اسلام، نعمت شهادت است، گفت: امروز فرهنگ شهادت و یادواره شهدا باید ارتباطی بین نسل گذشته و نسل حاضر باشد، انقلاب اسلامی با شهادت پیروز شده، با شهادت به پیش رفته و با شهادت دستاوردهای آن در سطح جهان گسترش یافته و تنها راه ادامه آن، ترویج این فرهنگ است.

وی تصریح کرد: تکریم شهدا برای نسل جوان به منظور سرلوحه و چراغ زندگی قرار دادن، در همه عرصه های زندگی ضروری است، هر یک از شهدای دفاع مقدس بزرگوارانی هستند که به خاطر دفاع و پشتیبانی از کیان و شرف ملت ایران از جان خود گذشتند.

حجت الاسلام سرایی در پایان با اشاره به حضور تبلیغی و رزمی روحانیان در دوران دفاع مقدس گفت: حضور روحانیان و مبلغان در طول هشت سال دفاع مقدس، در عرصه های مختلف رزمی و تبلیغی سبب دلگرمی، بصیرت افزایی و تقویت روحیه معنوی و رزمی رزمندگان اسلام می شد./935/پ202/س
ارسال نظرات