۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۹۳۰۰۰
همزمان با ماه محرم؛

ویژه برنامه قبله سرخ در رشت برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری ویژه برنامه گرامیداشت ماه محرم با عنوان قبله سرخ در رشت خبر داد.
ماه محرم


حجت الاسلام حمید پور عیسی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، گفت: ویژه برنامه محرم 89 با عنوان قبله سرخ، از بیستم آذر در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا(ص) رشت آغاز شده و تا عاشورای حسینی ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: ویژه برنامه قبله سرخ هر روز از ساعت 30/17 در سالن وارش مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت اجرا می شود.

حجت الاسلام پور عیسی درباره بخش های ویژه برنامه قبله سرخ، اظهار داشت: عقل سرخ، شیدای سرخ و رسانه سرخ از بخش های اصلی ویژه برنامه ارشاد اسلامی گیلان در محرم امسال است.

وی با اشاره به بخش حکمت سرخ از بخش های ویژه برنامه قبله سرخ ارشاد اسلامی گیلان، اظهار داشت: در این بخش با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه، سلسله درس های امام شناسی، شرح و تفسیر زیارت جامعه کبیره برای نوجوانان و جوانان برگزار می شود.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری میان برنامه نسیم سرخ در قالب برنامه های ماه محرم این اداره کل در مجتمع خاتم الانبیا(ص) رشت خبر داد و گفت: در این بخش نوجوانان و جوانان با اساتید و نخبگان علمی استان گفت و گو می کنند.

وی با اشاره به اجرای برنامه ای خاص برای علاقه مندان به اشعار آیینی در ویژه برنامه قبله سرخ، خاطر نشان کرد: علاقه مندان به شعر آیین هر روز پای درس یکی از اساتید برجسته شعر آیینی استان و کشور با مفاهیم این بخش از ادبیات ایران آشنا خواهند شد.

حجت الاسلام پورعیسی افزود: مسابقه و برنامه های فرهنگی از دیگر بخش های ویژه برنامه قبله سرخ است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در پایان تصریح کرد: ارشاد اسلامی گیلان ضمن برگزاری برنامه های مناسبتی در ایام آیین محور سال، برنامه های ضمن سال بسیار متنوعی برای نوجوانان و جوانان در مؤسسات فرهنگی و هنری و مجتمع های فرهنگی وابسته برگزار می کند./950/پ202/الف

ارسال نظرات