۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۹۳۰۱۲

هیات علمای قدس خواستار خیزشی اسلامی ـ عربی برای نجات بیت المقدس شد

خبرگزاری رسا ـ هیات علما و مبلغان قدس خواستار خیزشی عربی و اسلامی برای رویارویی با خطر واقعی حذف دینی، تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی و سیاسی فلسطینی ها شد.
بيت المقدس
به گزارش خبرگزاری رسا، هیات علما و مبلغان قدس، روز گذشته با صدور بیانیه ای خواستار خیزشی عربی و اسلامی برای رویارویی با خطر واقعی حذف دینی، تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی و سیاسی فلسطینی ها شد و تاکید کرد: تنها به نظاره نشستن تجاوزگری های رژیم صهیونیستی، کوتاهی در حق این سرزمین مقدس است.

گفتنی است که چندی پیش، بیش از 300 خاخام یهودی طوماری را در تایید فتوای چند خاخام یهودی مبنی بر تحریم خرید و فروش زمین و خانه به فلسطینی ها، امضا کردند.

این بیانیه هدف از این اقدام صهیونیست ها را تبدیل سرزمین فلسطین به سرزمین یهود از راه به کارگیری ثروت یهودی و خشونت برنامه ریزی شده علیه ساکنان عرب این سرزمین دانست و افزود: دولت های یهودی ساکنان اصلی این سرزمین را آواره کردند تا بر منازل آنها سیطره یابند و سپس آنها را ویران سازند تا دیگر امکان بازگشت به آنها وجود نداشته باشد.

هیات علمای قدس، این اقدام خاخام های یهودی را همسو و منسجم با قوانین رژیم اشغالگر قدس بر مبنای اعتبار فلسطین به عنوان سرزمینی یهودی برای برپایی دولتی یهودی برای یهودیان سرتاسر جهان دانست و گفت: قرار دادن قدس به عنوان پایتخت یهود و تمرکز سرمایه گذاری های آنها در این شهر، نشانگر نقشه ای از پیش طراحی شده برای محو و نابودی تدریجی آثار و میراث اسلامی ـ عربی این شهر است./981/ج
ارسال نظرات