۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۹۳۰۵۸
مدیر کل تبلیغات اسامی گیلان:

قیام حسینی راه سعادت را برای جامعه بشری هموار کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسامی گیلان بر ضرورت زنده نگه داشتن قیام امام حسین(ع) در ایام محرم تاکید کرد و اظهار داشت: کربلای حسین(ع) راه سعادت را برای جامعه بشری هموار کرد.
صبح عاشورا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در دیدار جمعی از هیأت های مذهبی در رشت، با اشاره به نقش هیأت های مذهبی در ترویج معارف اله بیت(ع) گفت: هیأت های مذهبی بهترین ظرفیت های تبلیغی را در بین نهادهای مردمی دارند.

وی یکی از فلسفه های مهم نهضت امام حسین(ع) را امر به معروف و نهی از منکر معرفی کرد و افزود: اقامه شعائر مذهبی و برپایی مجالس عزاداری مصداق بارز امر به معروف است.

عضو شورای فرهنگ عمومی گیلان با اشاره به ضرورت توجه هیأت های عزاداری به اقامه نماز ظهر عاشورا، ادامه داد: نماز، فلسفه قیام عاشورا و نمایش بزرگترین معروف و مبارزه با منکر است.

این کارشناس فرهنگی با مهم خواندن برنامه ریزی برای ارتقای کیفی عزاداری های محرم، یادآور شد: دشمن شناسی در دوره کنونی بسیار مهم است.

حجت الاسلام یاری همچنین بر ضرورت زنده نگه داشتن قیام امام حسین(ع) در ایام محرم تاکید کرد و اظهار داشت: کربلای حسین(ع) راه سعادت را برای جامعه بشری هموار کرد.

وی، فلسفه قیام امام حسین(ع) را ادای تکلیف در زندگی معرفی کرد و افزود: قیام سید الشهداء(ع) الگویی برای کسانی است که در تلاش برای مبارزه با استکبار و استبداد هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان بر ضرورت آشنایی هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان با هویت ملی که سرچشمه آن اسلام علوی و حسینی است تاکید و خاطر نشان کرد: تلاش همراه با بصیرت و نگاه عمیق به هویت ملی از کارهای مهمی است که باید بیش از پیش به آن توجه کرد.

حجت الاسلام یاری با بر شمردن اهداف قیام عاشورا، حماسه سازان عاشورا را ابدی و جاودان دانست که هیچگاه فراموش نخواهد شد تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ملت ایران در همه فراز و نشیب ها در کنار رهبری انقلاب ماندند اظهار داشت: ملت راه شهیدان را ادامه دادند و از مکتب عاشورا درس بصیرت و آگاهی آموختند./950/پ202/الف
ارسال نظرات