۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۹۳۰۸۹
آیت الله استادی:

دشمن برای گمراه کردن نسل جوان برنامه ریزی کرده است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،‌ با اشاره به نقشه های دشمنان نسبت به فعالیت فرقه های انحرافی و عرفان های کاذب برای به انحراف کشاندن نسل جوان هشدار داد و خواستار هوشیاری مسؤولان و خانواده ها در این راستا شد.
سخنراني آيت الله استادي در مسجد اعظم قم آيت الله استادي در آموزش اعمال حج تمتع در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در هشتمین شب از ماه محرم الحرام در جمع عزاداران حسینی حرم مطهر حضرت معصومه(س)، به اشاره به اهمیت توجه به نسل جوان گفت:‌آینده هر کشوری به جوانان آن بستگی دارد.

وی بیان داشت: اگر آینده کشور و جامعه را مدنظر داریم باید بدانیم جوانان ما امروز در رشته های مختلف در چه وضعیتی به سر می برند.

آیت الله استادی تصریح کرد: اگر ما نسل جوان بسیار خوبی در اختیار داشته باشیم،‌به طور قطع و یقین آینده بسیار خوبی در انتظار ما خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد:‌ مساله دین و دیانت نیز این گونه است و اگر می خواهیم آینده جامعه را از این حیث تحلیل کنیم،‌ باید به دینداری امروز جامعه خود توجه کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: مساله جوانان از اهمیت بسیاری برای جامعه ،‌خانواده ها و نظام اسلامی اهمیت بسیاری دارد و همه باید به وظیفه خود آشنا باشند و به وظیفه خود عمل کنند.

وی نقش خانواده،‌ آموزش و پرورش،‌ دانشگاه و حوزه های علمیه و روحانیت را در تربیت نسل جوان مؤثر و مهم عنوان کرد و افزود: اگر این نهاد ها از نسل جوان غافل باشند آینده خوبی در انتظار ما نخواهد بود.

امام جمعه قم گفت: رسانه ملی،‌ مطبوعات،‌ هنرمندان و روحانیان نیز در تربیت نسل جوان نقشی کلیدی و حیاتی دارند و اینها هستند که می توانند با برنامه های متنوع،‌ جوانان متدینی را تربیت کنند و تحویل جامعه دهند.

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) آموزهای بسیار مهمی را درباره ضرورت توجه به نسل جوان بیان کرده اند،‌ افزود:‌ تمام نهادهایی که می توانند در این راستا نقش داشته باشند،‌باید بدانند نسل جوان و نوجوان تاثیرپذیر است و باید از این نظر جهت دهی مثبتی برای تربیت این نسل صورت داد.

آیت الله استادی تاکید کرد: اگر ما در تربیت نسل جوان درست عمل نکنیم،‌ دشمنان از آنها سوء استفاده خواهند کرد و آنها را به سمتی سوق خواهند داد که آینده خوبی را نوید نمی دهد.

وی با بیان اینکه نسل نوجوان و جوان با سایر مقاطع سنی تفاوت دارند، تاکید کرد: با توجه به ویژگی ها و شاخص های نسل جوان‌،‌ برای برقرار کردن ارتباط با آنان نیز باید شیوه متناسب را بکار برد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان داشت: نسل جوان با سرعت بیشتری به سمت خیر و صراط مستقیم حرکت می کنند و باید از این فرصت نهایت استفاده را بکنیم و نسل جوان را به خوبی هدایت کنیم.

وی ابراز داشت: امروز دشمن با تمام توان و قدرت به سراغ نسل جوان ما آمده است و ما باید مراقب توطئه های آنان باشیم، دشمنان برای این امر مهم برنامه ریزی و سرمایه گذاری بسیاری کرده اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ در این راستا نباید تنها به سخن گفتن،‌ لفاظی و شعار اکتفا کرد،‌ هر کس که در این راستا وظیفه ای دارد باید برای تقویت نظام اسلامی به نسل جوان توجه کند.

تقویت باورهای دینی مردم به تقویت نظام اسلامی کمک می کند

وی گفت: نظام اسلامی متکی به تدین و دین است و هرچه دین تقویت شود نظام اسلامی تقویت خواهد شد،‌ یک از مصادیق خدمت به انقلاب اسلامی توجه به نسل جوان است.

آیت الله استادی تاکید کرد:‌ ما باید برای نسل جوان خود برنامه های جذابی داشته باشیم و بیش از پیش به آنها توجه کنیم.

وی افزود:‌ در هر زمان و برهه ای مذاهب و فرقه های انحرافی وجود داشته است،‌حتی در زمان خود ائمه اطهار(ع) نیز این وضعیت حاکم بوده است،‌در چنین شرایطی باید نسل جوان را دریافت قبل از اینکه فرقه های منحرف به سراغ آنها بروند

امروز وضعیت حوزه های علمیه و دانشگاه باید به گونه ای باشد که برای نسل جوان یک سلسلسه عقاید محکمی گذاشته شود تا تحت تاثیر قرار نگیرد،‌ متاسفانه در برخی از مراکز آموزشی نه تنها این وضعیت وجود ندارد بلکه عکس آن حاکم است.

امام جمعه قم تاکید کرد: باید نسل جوان را قبل از اینکه فرقه های انحرافی به سراغ شان بیایند،‌ با معارف ناب و غنی اسلامی آشنا کرد.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی نسل جوان به معنویت توجه پیدا کرده اند،‌ در حال حاضر نیز ضروری است نهادها معنویات صحیح را در اختیار نسل جوان قرار دهند تا آنها گرفتار عرفان های دروغین و کاذب نشوند.

وی تصریح کرد: رسانه ملی وروحانیت باید آنقدر از حیث ابلاغ معارف اهل بیت(ع) غنی و جدی کار کنند تا نسل جوان از جهت اعتقادات به گونه ای بار بیاید که دیگران نتوانند بر او غالب شوند و او را به انحراف بکشند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان داشت: دشمن از طرق مختلف شبهه افکنی،‌ مادیات و شهوات وارد شده است و اگر ما به درستی به وظایف خود عمل نکنیم دشمن در اهداف شوم خود موفق خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ورزش می توان برای تربیت صحیح نسل جوان استفاده کرد،‌ توجه مسؤولان را به این نکته جلب و تصریح کرد: مدیران کشور که مدیرانی متدین و ارزشی هستند، یادشان باشد، در کنار وظیفه و مسؤلیت تربیت بدنی،‌ مسؤولیت تربیت روحی و دینی جامعه را نیز عهده دار هستند و باید در این راستا نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

آیت الله استادی افزود: یکی از نهادهای مهم تربیت بدنی است،‌ مساله ورزش مساله کوچکی نیست،‌ نسل جوان ما بسیار به ورزش علاقه مند هستند و مدیران باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنند،‌ چاشنی برنامه های اینها باید دینی باشد تا جوانان در کنار تربیت بدنی و ورزش به تربیت روح و روان خود نیز بپردازند.

آیت الله استادی بیان داشت: نباید اجازه داد فرقه های انحرافی و خرافی، افکار و ایده شوم های خود را در میان نسل جوان ترویج کنند،‌ و روی افکار نسل جوان ما تاثیر بگذارند؛ نسل جوان نیز باید مراقب خود باشد و به سمت این گونه فرقه ها نرود.

وی با بیان اینکه دشمن برای به فساد کشاندن و گمراه کردن نسل جوان برنامه ریزی زیادی کرده است،‌ تصریح کرد: جوانی یک فرصت بسیار خوب است که اگر از آن به درستی استفاده نشود به تهدید بدل خواهد گشت،‌ از این رو همه باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

آیت الله استادی تاکید کرد: نسل جوان و خانواده ها نیز باید از این فرصت به خوبی استفاده کنند،‌در غیر این صورت دشمن از کم کاری ما و خانواده ها نهایت استفاده را خواهد کرد و این مساله نیز آثار و تبعات بسیار شومی را به دنبال خواهد داشت.

بی توجهی خانواده ها به نسل جوان تبعات ناگواری را به همراه دارد

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: ما باید برای نسل جوان احترام قائل باشیم،‌ یکی از مشکلات ما در خانواده ها این است که بیشتر خانوادها توجهی به این مساله ندارند و آن گونه که شایسته است به جوان خود توجه ندارند و از این رو جوان به دیگران پناه می برد.

وی ادامه داد:‌ خانواده ها باید به گونه ای با نسل جوان برخورد کنند که اگر هم مشکلی برای او پیش آمد،‌ راه حل آن را در خانواده جستجو کند نه در دیگر اماکن،‌ یکی از مشکلات مهم خانواده ها بی توجهی به این نکته اساسی است.

آیت الله استادی گفت:‌ اگر می خواهیم جوان ما جوان سالمی باشد باید هزینه کنیم،‌ بی توجهی و کم توجهی به جوان و نوجوان می تواند آثار سویی را به همراه داشته باشد، از این رو خانواده ها باید به گونه ای برخورد کنند که جوان خانه و خانواده را ملجا و پناهگاه اصلی خود بداند. /924/پ201/ص
ارسال نظرات