۲۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۹۳۲۶۹
نماینده مجلس:

کربلا تجلی‌گاه حضور انسان کامل در برابر همه باطل است

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که کربلا نمایشگاه حضور انسان کامل است، گفت: امام حسین(ع)با همه اعضای خانواده به میدان آمد تا نشان دهد برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر باید خانوادگی ادای تکلیف کرد.
عفت شريعتي، نماينده مردم مشهد در مجلس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، عفت شریعتی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در مراسم سوگواری عاشورای حسینی در مدرسه علمیه نرجس(س) مشهد با اشاره به حادثه تروریستی چابهار در تاسوعای حسینی گفت: هرسرزمینی می‌تواند کربلا و هر زمانی می‌تواند عاشورا باشد؛ امروز شیطان پرستان و وهابیت خارج از دین و مسلک همان یزیدیان زمان هستند پس جنگ میان حق و باطل همواره وجود دارد.

وی اظهار داشت: قیام عاشورا برای حفظ حریم آدمیت بود چرا که جز تعدادی از خواص، مردم از آدمیت خارج شده بودند.

شریعتی ادامه داد: در قرآن سه آیه اکمال دین، ولایت(انما ولیکم الله و رسوله..) و مودت(قل لا اسئلکم علیه اجرا الا المودة فی القربی) وظیفه ما را در برابر اهل بیت(ع) مشخص کرده است، اینها سه رمز رسیدن به تکامل برای انسان است و حجت را بر انسان تمام می کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: قیام امام حسین(ع) تأکید این سه دستور العمل قرآنی است یعنی ولایت مداری، درست زندگی کردن و زندگی در مسیر حیات طیبه که اینها خاص انسان است.

وی، کربلا را نمایشگاه حضور انسان کامل و مسابقه خیرات و نیکی‌ها دانست و افزود: میان سه واژه بشر، انسان و آدم فاصله و تفاوت بسیار است، ما برای این‌که فقط بشر باشیم به دنیا نیامده ایم بنابراین باید از این مرحله حیوانی عبور کرد و به مرحله انسانیت و آدمیت رسید، «انی جاعل فی الارض خلیفة » جایگاه آدمیت است که مسجود و معلم ملائک قرار می گیرد.

شریعتی با تأکید بر ضرورت ولایتمداری و اقامه نماز تصریح کرد: نماز در جمع عزاداران حسینی، مهر برتری و فضیلت است چرا که رکن دین است.

نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به این‌که کربلا ظرفیت های وجودی انسان را به تمامی به نمایش می‌گذارد، ابراز داشت: در تاریخ بشریت جنگ خانوادگی سراغ نداریم در حالی که نقش آفرینی در کربلا به دست گروه خاصی نبود و امام با همه اعضای خانواده به میدان آمد تا نشان دهد که حیات طیبه یک نفره محقق نمی شود و برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر باید خانوادگی حضور یافت و ادای تکلیف کرد، یعنی بدانید همه در این مسیر مسؤولید و از هیچ کس سلب مسؤولیت نمی‌شود.

وی با بیان این‌که حسین(ع) کشتی نجات و مشعل هدایت برای آزادگان جهان است، یادآور شد: کربلا جنگ نابرابری بود برای اعاده حیثیت آینده جهان اسلام؛ وقتی وهابیت بی‌دین می‌گوید کربلا چیزی نبود و شیعیان آن را بزرگ کردند یعنی امروز انسانیت یک دشمن بزرگ دارد، آنها که حقانیت اسلام راستین را نپذیرفته و هر از چندی تعدادی از مسلمانان و شیعیان را به شهادت می‌رسانند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، شهدای چابهار را شهدای کربلایی و عاشورایی دانست و تأکید کرد: تا پیام کربلا هست، شهیدان هم هستند، باید در مسیر کربلا زندگی کنیم تا مرگمان هم عاشورایی باشد./930/پ202/س
ارسال نظرات