۲۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۹۳۲۸۶
عضو خبرگان رهبری:

وحدت شیعه و سنی در ایران مایه ذلت دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: حادثه تروریستی چابهار با هدف ضربه به وحدت شیعه و سنی دو همچنین ناامن جلوه دادن منطقه جنوب شرق کشور صورت گرفت.
امام جمعه مراغه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با محکوم کردن حادثه تروریستی چابهار اظهار داشت: صدها حادثه تروریستی در سال‌های گذشته ذره‌ای از اعتقاد و ایمان ملت ایران را در پیمودن مسیر متعالی ارزش‌های اسلام و نهضت عظیم کربلا دچار آسیب نکرده است.

وی با بیان این‌که ملت ایران، با خون و شهادت عزت یافته است، تصریح کرد: تا زمانی که عشق و غیرت حسینی در رگ این ملت جاری است مردم ما خفت و خواری را نمی‌پذیرد و هرگز نیز به دشمن اجازه نمی‌دهد به حریم انقلاب و اسلام خدشه وارد شود.

عضو خبرگان رهبری رهبری با تأکید بر این‌که این اقدام تروریستی علیه اتحاد شیعه و سنی انجام شده شده است، گفت: این حادثه دردناک از پیش تعیین شده و با هدف ضربه به وحدت شیعه و سنی و همچنین ناامن جلوه دادن منطقه جنوب شرق کشور صورت گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با بیان این‌که وحدت شیعه و سنی در ایران مایه ذلت دشمنان است، خاطرنشان کرد: دشمنان از این وحدت نگران هستند و در هر مقطعی سعی دارند با اقدامات تروریستی به دودستگی‌ها و اختلافات دامن بزنند.

خطیب جمعه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: این شهید والامقام سعی و همت خود را به کار گرفته بود تا بین حوزه و دانشگاه پیوندی عمیق برقرار کند و این خواسته نیز به شایستگی محقق شده است.

وی وحدت حوزه و دانشگاه را نقطه ثقل تعالی و عزت ایران اسلامی دانست و اظهار داشت: علما و اساتید حوزه و دانشگاه باید به همراه دانشجویان و طلاب ضمن کسب بصیرت دینی، توطئه های دشمنان را شناخته و در برابر آنها با هم متحد شوند.

عضو خبرگان رهبری گفت: اگر حوزه و دانشگاه‌ها بتوانند انسان‌های فرهیخته و شایسته‌ای را تربیت کرده و تحویل جامعه دهند در آن صورت کارکرد مهم و اساسی خود را نشان داده‌اند./935/پ202/س
ارسال نظرات