۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۹۳۴۰۴

جشنواره بین‌المللی وبلاگ‌نویسی قرآنی در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی این اداره کل، از برگزاری جشنواره بین‌المللی وبلاگ‌نویسی قرآنی در تبریز خبر داد.
وبلاگ نويسي
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، علی داننده با اشاره به فعالیت سه ساله دفتر هماهنگی،‌ توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در این اداره کل و برنامه های حمایتی وزارت ارشاد از موسسات فرهنگی قرآن و عترت خاطرنشان کرد: داشتن مکان مناسب جهت هدایت برنامه های موسسات و گسترش مجتمع های آموزشی از اصلی ترین نیازهای موسسات قرآنی است که در این جهت از ابتدای سال 89 تاکنون مبلغ دو میلیارد و نود و شش میلیون و 800 هزار ریال جهت کمک به تکمیل،‌ خرید و تامین بخشی از اجاره بهای ساختمان موسسات قرآنی تخصیص یافته است.

وی افزود: از مبلغ ذکر شده یک میلیارد و 900 میلیون ریال جهت تکمیل ساختمان دو موسسه و دو مجتمع آموزشی، مبلغ 162 میلیون ریال جهت مساعدت در خرید ساختمان و مبلغ سی و چهار میلیون و 800 هزار ریال به منظور کمک به تامین بخشی از اجاره بهای سه موسسه دیگر اختصاص یافته است.

داننده با اشاره به پتانسل غنی قرآنی در استان و اهمیت آموزش های قرآنی تاکید کرد: امسال جهت آموزش حفظ و مفاهیم قرآن کریم برای چهار هزار و 65 نفر، تفاهم نامه های آموزشی با دوازده موسسه قرآنی استان منعقد شده و پنجاه درصد هزینه برگزاری کلاسهای آموزشی از طرف مرکز هماهنگی،‌ توسعه و ترویج فعالیتهای قرآنی تامین شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حمایت از فعالان قرآنی استان را از اولویت های برنامه های این اداره کل عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 186 نفر از فعالان قرآنی استان تحت پوشش خدمات بیمه قرار گرفته اند.

وی همچنین برگزاری منظم و مستمر آزمونهای دوره های آموزشی همزمان با سراسر کشور در استان را فرصتی برای ارزیابی کیفی قرآن آموزان عنوان کرد و افزود: برگزاری اولین دوره آموزش فیلمنامه نویسی قرآنی، ‌شرکت ده نفر از مربیان قرآن استان در دوره تربیت معلم "تدبر قرآن" و بازدید از موسسات شهرستانها از دیگر برنامه های این اداره کل در حوزه قرآن و عترت است.

داننده برگزاری جشنواره بین المللی وبلاگ نویسی قرآنی با همکاری مرکز هماهنگی،‌ توسعه و ترویج فعالیتهای قرآنی وزارت ارشاد،‌ برگزاری آزمون شفاهی از حافظان بیست جزء‌ و کل قرآن،‌ تهیه و تولید دوره ترتیل تصویری قرآن با صدای "محمدصادق زارعان"، اجرای کرسی تلاوت قرآن، برگزاری همایش هم اندیشی حافظان و قاریان و تجلیل از برگزیدگان دوره های آموزشی در شهرستانها را از اهم برنامه های این اداره کل در ماههای آتی سال 89 عنوان کرد.

وی در پایان با تاکید بر تقویت بنیان های دینی جامعه و حاکمیت ارزشها و معارف قرآن و اهل بیت (ع) گفت: در حال حاضر نوزده موسسه فرهنگی قرآن و عترت دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان فعالیت می کنند که در آینده نزدیک چهارده موسسه دیگر که مراحل تاسیس آنها به اتمام رسیده مجوز فعالیت خود را دریافت می نمایند.

گفتنی است، دفتر هماهنگی،‌توسعه و ترویج فعالیتهای قرآنی در استان آذربایجان شرقی از سال 1387 فعالیت خود را آغاز کرده است./935/د102/س
ارسال نظرات